مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم در استان يزد نسبت به احتمال شيوع بیماری تب برفكي در بين دام‌هاي شهرستان خاتم هشدار داد و از دامداران خواست نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام كنند.
کد خبر: ۷۵۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 02 June 2019

«محمدامین قدیمی» اظهار كرد: احتمال شيوع بیماری تب برفكي در بين دام‌هاي شهرستان خاتم، به دلیل کاهش سطح پوشش سطح ایمنی ناشی از عدم واکسیناسیون به خاطر بهادار بودن واکسن تب برفکی، به زنگ خطری برای دامداران این منطقه تبدیل شده است.

وي تصریح کرد: با توجه به آن که مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب‌برفکی، انجام واکسیناسیون تب برفکی است، در صورت عدم اقدام لازم از سوی دامداران و سرایت این بیماری به دام‌ها، ویروس طی مدت کوتاهی همه گله را درگیر كرده و با ایجاد تلفات در جمعیت دام‌ ها و کاهش تولید شیر وگوشت، زیان اقتصادی فراوانی را به دامداران وارد می‌كند.

قديمي با بیان آن که بيماري تب برفكي يكي از بیماری‌های مسري و خسارت بار دامي است، بر انجام واکسیناسیون تب برفکی از سوی دامداران این منطقه تأکید کرد و از آن‌ها خواست كه با مشاهده علائم این بیماری نظیر آبریزش دهان، وجود تاول و زخم در دهان، کاهش اشتها و لنگش دام‌ها، موضوع را سریعاً به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا مراقبت‌های ویژه‌ در مقابله با این بیماری و جلوگيري از گسترش آن صورت گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار