نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رفع تبعیض درآمدی برای افزایش رضایت‌مندی گفت: کارکنان بسیاری از ارگان‌های تاثیرگذار در کشور درآمد و دریافتی کافی ندارند.
کد خبر: ۷۴۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 26 May 2019
کارکنان بسیاری از ارگان‌های تاثیرگذار دریافتی کافی ندارند/ وضعیت روغن نباتی جهان تعیین تکلیف شود

به گزارش  فارس ، به منظور طرح و بررسی مسائل استان و کشور گفت‌وگویی با علی وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی داشتیم و در این گفت‌و‌گو موضوعات استانی و کشوری مطرح شد که شرح آن را در ذیل می‌خوانید. 

 

فارس: از آخرین موضوعات و جلسات برگزار شده بفرمایید؟

وقفچی: طی روزهای اخیر دیداری با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و در دو بخش با وی به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداختیم. 

یکی از این موضوعات در ارتباط با برقراری عدالت بین افرادی است که از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند بود چرا که یکی از ضروریت‌ها در جامعه این است که افراد با شرایط مساوی باید حقوق مساوی دریافت کنند، چرا که تحقق این مهم بستر مناسبی برای رفع تبعیض و ارتقای شاخص توسعه در کشور می‌شود. 

برقراری عدالت یکی از موضوعات مورد تاکید مدیریت کشور است که باید تحقق پیدا کند، چرا که در کشور در بحث کارمندان وجود تبعیض موجب نارضایتی می‌شود. 

 

فارس: این تبعیض از نگاه شما بیش از پیش در چه بخش‌هایی مشاهده می‌شود؟ 

وقفچی: معتقد هستیم که ارگان‌های تاثیرگذار و نیروهایی توانمند در دستگاه‌هایی چون آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، آموزش عالی، بهداشت، وزارت علوم و سپاه، ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی از دریافتی پایینی برخوردار هستند. 

برای نمونه در وزارت بهداشت، نیروها در سال‌های نخست کار خود که در مناطق دور فعالیت می‌کنند و پیشگامان طرح تحول سلامت است حقوق پایینی دارند همچنین در آموزش و پرورش نیز با وجود اینکه معلمان تربیت کننده نسل آینده کشور هستند اما از درآمد کافی برخوردار نیستند یا در جهاد کشاورزی با اینکه ارتزاق مردم در دست جهادگران و کشاورزان ما قرار دارد، درآمد خوبی ندارند و یا نیروهای امنیتی مانند سپاه، ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی که حافظ نظم و امنیت کشور هستند حقوق پایینی دارند همین تبعیض موجب شده دستگاه‌ها به اهداف خود نرسند و انگیزه کار کاهش یابد. 

در بحث قانونی کردن مدیریت جامع کشوری فرصت طلایی وجود دارد، تا بتوان با یک قانون شفاف و یکنواخت برای همه هزینه اداره کشور را کاهش داد، چرا که در کشور برای نیازمندی‌های مشترک تصمیم‌گیران متعدد وجود دارد مثلا در حوزه درمانی بیشتر نهادها برای خود خدمات درمانی ارائه می‌دهند در حالی که در حوزه خدمات بهداشتی باید تنها نهاد خاص اقدام به ارائه خدمت کند تا عدالت در این حوزه برقرار شود و هزینه اداره کشور کاهش یابد. 

فارس: دیگر موضوع مورد بحث و بررسی با وزیر آموزش و پرورش و به صورت اخص در حوزه آموزش و پرورش چه بود؟ 

وقفچی: موضوع بازسازی مدارس کشور که 100 هزار میلیارد پول برای نوسازی نیاز دارد از دیگر بحث‌های این دیدار بود، توجه به ایمن‌سازی مدارس در مقابل زلزله و سایر حوادث یک ضرورت است و با توجه به شرایط  اقتضایی باید از ظرفیت حسینیه‌ها و مساجد برای بحث تدریس استفاده شود که مورد استقبال قرار گرفت که این موضوع حتی در تاریخ اسلام هم دیده می‌شود. 

 

فارس: در حوزه استانی چه موضوعاتی با وزیر آموزش و پرورش طرح و بررسی شد؟ 

در حوزه استانی نیز بحث در مناطق شهری محروم، پروژه‌های مهم حوزه آموزش و پرورش در شهر زنجان، مجموعه ورزشی در شهرک کارمندان، استخر دانش‌آموزی، بحث تجهیزات هنرستان‌ و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات الکترونیکی از عمده‌ترین مسائل مطرح شده در این حوزه بود. 

 

فارس: مدتی است که تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان و همچنین حواشی دیگر این کارخانه و بیکاری کارگران آن موضوع روز استان زنجان است، در مورد سرنوشت این کارخانه چه تصمیمی گرفته شده و چرا این کارخانه تعیین تکلیف نمی‌شود؟ 

وقفچی: وضعیت شرکت روغن نباتی جهان باید مشخص شود و باید مدیران صنعتی همراه با نمایندگان، استاندار و قوه قضاییه وارد کار شده و تکلیف این موضوع و همچنین وضعیت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان زنجان را مشخص کند. 

باید برای رسیدن به این مهم کمک کنیم اما بیشترین نقش را مجموعه استانداری و مدیران استان ایفا می‌کنند و اگر احساس نیاز شود می‌توانند از ظرفیت نمایندگان مجلس برای حل و پیگیری مشکل واحدهای نیمه تعطیل از جمله  واحد روغن نباتی جهان استفاده کنند. 

امید است، با مدیریت جدید استان رویکرد جدیدی در زنجان در پیش گرفته شود با این وجود ما آمادگی داریم و در خدمت همه مردم هستیم و هر جا ضرورت داشته باشد ورود خواهیم کرد. 

انتهای پیام/73009/ق40

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار