فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه برای رعایت بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی باید احساس تعهدافراد را افزایش داد، گفت : رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي یک الزام و بخشی از حقوق شهروندی است .
کد خبر: ۷۴۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 25 May 2019

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار " رحیم جهانبخش " در کمیسیون کاهش تصادفات با اشاره به اینکه ارتقاء ارتباط متقابل پليس با جامعه و مسئولان، گره‌گشاي بسياري از مشکلات، معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي و ترافيک است ، افزود : سه عامل انساني، جاده اي و خودرويي ، از جمله علل اصلي وقوع تصادفات رانندگي است و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان تخطی از سرعت ، استفاده از موبایل در هنگام رانندگی و عدم توجه به جلو است .

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکيد بر اينکه نيروي انتظامي در راستاي ارتقاء فرهنگ عمومي جامعه، تلاش‌هاي زيادي را در دستور کار قرار داده است، افزود: مشارکت مردم، تضمين کننده ارتقاء سطح آگاهي‌ها و پيشگيري از وقوع تصادفات است.

سردار جهانبخش تصریح کرد: یکی از دلایلی که می توان علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر کرد ، پایین بودن احساس پیوند اجتماعی اجتماعی افراد است .لذا برای رعایت بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی باید احساس تعهد ،تعلق ، مسئولیت اجتماعی و مشارکت اجتناعی را دربین شهروندان افزایش داد.

وی برهم خوردن نظم شهری، مشکلات تردد، بروز تصادفات و اختلال در رفت و آمد رااز پیامدهای منفی رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی بیان و خاطر نشان کرد : رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بخشی از حقوق اجتماعی جامعه بوده و بخشی از زندگی است.

سردار جهانبخش با اشاره با اینکه فرهنگ‌سازي رفتار ترافيکي و آموزش فرهنگ ترافيک، موثرترين روش در کاهش تصادفات رانندگي است ، گفت : همیاران پلیس و خانواده در کاهش تصادفات می تواند تاثير بسزايي داشته باشد.

فرمانده انتظامي استان زنجان، صبر و حوصله هنگام رانندگي، پرهيز از هرگونه عجله و شتاب، پايبندي به قوانين و مقررات رانندگي و همكاري با مأموران پليس را از اصول مهم یک رانندگي ايمن خواند و بیان داشت: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم ترين اولويت هاي پليس در سال جاري خواهد بود.

سردار جهانبخش با تبيين و تحليل مهم ترين علت هاي تصادفات رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان اظهار داشت: عامل انساني، جاده اي و خودرويي ، از جمله علل اصلي وقوع تصادفات رانندگي می باشد و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که باید با اطلاع رساني هاي مناسب و به هنگام، رانندگان را با مولفه های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن بیش از پیش آگاه کرد.#

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار