کد خبر: ۷۴۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 14 May 2019
تحقق ۱۰۰ درصدی جمع آوری زکات در زنجان

زنجان-مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از تحقق ۱۰۰ درصدی جمع‌آوری زکات در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال ۹۷ بیش از ۱۴ میلیاردتومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت صفری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای زکات در محل کمیته امداد استان زنجان، از تحقق ۱۰۰ درصدی جمع‌آوری زکات در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و افزود: طی سال ۹۷ بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان به خوبی نهادینه شده است، اظهار کرد: روستاییان بیشترین پرداخت زکات در استان را دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در زمینه تبیین فرهنگ زکات در استان زنجان اقدامات خوبی صورت گرفته و پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد رشد دارد.

صفری تأکید کرد: ۶۲ درصد از درآمدهای زکات در استان زنجان برای نیازمندان و ۳۸ درصد برای اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود که طی سال گذشته طرح‌های عمرانی خوبی از محل جمع آوری زکات اجرا شده است.

وی بر تقویت فرهنگ زکات در استان زنجان تأکید کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه باید به جد مورد توجه قرار گیرد و در این میان مبلغین در روستاها در بحث پرداخت زکات همکاری بسیار تنگاتنگی با کمیته امداد دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و تبیین زکات از شاخص‌های مؤثر در اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید رسانه‌ها بیشتر فرهنگ پرداخت زکات را اطلاع‌رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار