کد خبر: ۷۴۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 08 May 2019

معراج کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته پایگاه انتقال خون شهر زنجان در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت هشت تا 13:30 دقیقه بعدازظهر و پس از افطار نیز از ساعت 21:15دقیقه تا 45 دقیقه بامداد نسبت به پذیرش مراجعه کنندگان برای اهدای خون مبادرت می کند.
وی اظهار داشت: شهروندان ابهری نیز می توانند در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت هشت تا 11 صبح به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.
کرمی افزود: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن و حداقل 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: میزان اهدای خون به ویژه در دهه اول ماه مبارک رمضان کاهش می یابد و بر این اساس افرادی که وعده سحری خود را به صورت کامل صرف کرده باشند، می توانند نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون استان زنجان ادامه داد: طی ماه مبارک رمضان سال گذشته یکهزار و 935 نفر به پایگاههای انقال خون زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و 309 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی یادآور شد: در مدت یاد شده و از مجموع سهم مراجعین ابهری برای اهدای خون 319 نفر بود که از این تعداد 231 نفر موفق به اهدای خون شدند و در شب های قدر نیز تعداد مراجعه کنندگان به پایگاهها 183 نفر که از این تعداد 160 نفر خون اهدا کردند.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون استان زنجان خاطر نشان کرد: پایگاه انتقال خون این استان، واقع در چهارراه سعدی تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت صبح و شب به ویژه بعداز افطار آماده خون گیری از مراجعه کنندگان است و در شهرستان ابهر نیز در ساعت های اعلام شده نسبت به پذیرش مراجعه کنندگان اقدام می شود.
سالانه 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار