کد خبر: ۷۳۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 28 April 2019
 ۶۵ درصد مردم استان زنجان کم‌تحرک هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۶۵ درصد مردم استان زنجان کم‌تحرک هستند، گفت: در سطح کشور کم‌تحرکی بالای ۹۰ درصد است.

پرویز قزلباش شامگاه شنبه در حاشیه نمایشگاه سلامت در محل فرهنگسرای زنجان، به سرانه تخت بیمارستانی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: سرانه تخت بیمارستانی در استان زنجان ۱.۶۱ است و این سرانه در سطح کشور ۱.۶۰ است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان در سرانه تخت بیمارستانی وضعیت خوبی دارد و این امر ارائه خدمات درمانی به بیماران را تسریع می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بابیان اینکه امروز تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان چند برابر شده است، گفت: تا سال ۱۴۰۴ تعداد تخت‌های بیمارستانی استان زنجان به بیش از ۳ هزار تخت افزایش می‌یابد.

قزلباش در ادامه بابیان اینکه کم‌تحرکی در استان زنجان زیاد شده است، تأکید کرد: ماشینی شدن زندگی انسان‌ها و کاهش تحرک و ورزش، از عوامل مؤثر در چاقی است.

وی بابیان اینکه ۶۵ درصد مردم استان زنجان کم‌تحرک هستند، افزود: در سطح کشور کم‌تحرکی بالای ۹۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: متأسفانه کم‌تحرکی در بین دانش آموزان زنجانی زیاد است و این امر سلامتی دانش آموزان را تهدید می‌کند که باید سبک زندگی و تغذیه تغییر کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار