مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان بر لزوم تسریع در اجرای پروژه های حفاظتی و حراستی منابع طبیعی در زنجان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 20 April 2019
لزوم تسریع در اجرای پروژه های حفاظتی و حراستی منابع طبیعی در زنجانخلیل آقاجانلو مدیرکلمنابع طبیعی استان زنجان  در نشست با معاونین و مسئولین این دستگاه با تاکید بر لزوم جمع بندی تعهدات این اداره کل در سال ۹۷ اظهار کرد: به نظر می‌رسد پروژه‌های عمرانی در حوزه آبخوانداری، کاداستر، آبخیزداری و ... در سال ۹۸ مورد توجه بیشتر مسئولین استانی قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم با جمع بندی برنامه ها، پروژه‌های مربوط به صندوق توسعه ملی را تا آذر ماه به پایان برسانیم. البته در ارزیابی ها، زنجان جزو استان‌های با عملکرد خوب در حوزه صندوق توسعه ملی بوده است.

وی با اشاره به اعتبار حدود ۹ میلیارد تومانی ابلاغ شده به استان زنجان تصریح کرد: انتظار داریم بخش‌های زیرمجموعه اداره کل منابع طبیعی، روند اجرای پروژه‌های مربوطه از صفر تا صد در صد در راستای مدیریت زمان و صرفه جویی در وقت را مدنظر قرار دهد.

آقاجانلو با بیان اینکه ضروریست قبل از انتخاب پیمانکار در زمینه تسهیل گری، قرارداد مربوط با دانشگاه زنجان منعقد گردد، مسئولین اداره کل را ملزم کرد تا برنامه‌های خود در حوزه تهیه کاداستر اراضی را مدنظر قرار دهند.

یزدانی نیز با اشاره به اعتبار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی ابلاغ شده به استان، نحوه هدف گذاری‌های اداره کل منابع طبیعی استان جهت اتمام پروژه‌های نیمه کاره و آغاز پروژه‌های در دستور کار اداره کل را خواستار شد.

جعفر بیات، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان نیز با اشاره به وضعیت حوزه‌های آبخیز استان زنجان ابراز کرد: حوزه‌های تشویر طارم، دوتپه سلطانیه و اردجین خرم­دره به صورت اختصاصی در حوزه بیولوژیک به سازمان اعلام شده است تا در سال ۹۸ در دستور کار قرار گیرد.

حسینی منفرد، معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان نیز پیشنهاد کرد تا سهم ادارات شهرستانی در اجرای پروژه‌های مربوط به سال ۹۸ لحاظ شود.

پیمان فقیه، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی نیز با تهیه کاداستر اراضی برای جنگل‌ها را از اولویت‌های اصلی این معاونت اعلام کرد و گفت: ضروریست برای انجام کار‌های دو منظوره و بهره بردن از محل اعتبارات سازمان و اعتبارات بخش صندوق توسعه ملی، جنگل‌های زنجان و طارم تحت پوشش برنامه‌های مربوط به تهیه کاداستر اراضی ملی قرار گیرند.

معانی نیز با بیان اینکه در حوزه‌های آبخیز جمال آباد و باکلور نوع نهال‌هایی که باید کشت شوند، به مسئولین مربوطه اعلام شده است، بر لزوم اجرای پروژه‌های حراستی و حفاظتی در این مناطق تاکید کرد.

علی نهاوندی، رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری نیز پیشنهاد کرد تا جنگل داران از اقدامات خود در زمینه اجرای عملیات مربوط به پروژه‌های محوله با تهیه پاورپوینت مستندسازی کنند.

جلیل سلطان نژاد نیز با تاکید بر اجرای پروژه‌های بیولوژیکی در اراضی و مدنظر قرار دادن این بخش از سوی مسئولین گفت: ضروریست برای تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری بخش‌های اداره کل در کنار یکدیگر پروژه‌های محوله را پیگیری و اجرا نمایند.
 
انتهای پیام/ن
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار