کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان بارش، وزش باد و کاهش دما را پدیده‌های جوی هفته جاری در استان اعلام کرد و گفت: دمای مناطق مختلف استان بین هشت تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۳۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 20 April 2019
کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در استان زنجان

حسین سلطانی وضعیت جوی امروز استان را صاف تا قسمتی ابری اعلام و اظهار کرد: این وضعیت جوی از حوالی ظهر با افزایش ابر و وزش باد شدید همراه خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق را دیگر پدیده جوی استان طی امروز عنوان و تصریح کرد: این بارش‌ها برای ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وضعیت جوی فردا هم با بارش‌های محلی همراه خواهد شد، ضمن اینکه روند کاهش دمای استان زنجان از فردا آغاز می‌شود.

سلطانی از ورود و فعالیت سامانه بارشی به استان از روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارش‌هایی را به صورت باران و برف در مناطق مختلف استان موجب خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان روند کاهش دمای استان را طی هفته جاری مستمر دانست و ادامه داد: دمای استان زنجان به مدت سه روز یعنی از دوشنبه‌شب تا چهارشنبه‌شب و صبح پنج‌شنبه به هنگام شب زیر صفر خواهد بود.

وی از کاهش هشت تا 12 درجه‌ای دمای استان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: هشدارهای لازم به مسؤولان مربوطه در این مورد داده شده است.

سلطانی با تاکید بر مؤثر بودن وضعیت اقلیمی مناطق در روند کاهشی دمای استان زنجان افزود: پیش‌بینی رسیدن دمای برخی از مناطق به پنج درجه زیر صفر هم شده، ضمن اینکه دمای احساسی به دلیل وزش باد بیشتر از این به نظر خواهد رسید.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از ثبت دمای سه درجه بالای صفر در زنجان و قیدار به عنوان خنک‌ترین دما در سطح استان طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: بالاترین دمای این بازه زمانی با 19 درجه بالای صفر از ماهنشان گزارش شده است.

وی دمای فعلی شهر زنجان را 6 درجه بالای صفر اعلام کرد و ادامه داد: این دما نسبت به بازه زمانی روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار