با توجه به جابجایی بیش از هفت هزار نفری مسافر در بازه زمانی 2 ماه و 12 روزه فرودگاه زنجان شنیدن خبر تعطیلی آن و اظهارنظر مدیر آن که دلیل تعطیلی را نبود مسافر عنوان کرده نیازمند بررسی است.
کد خبر: ۷۳۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 15 April 2019

زنجان در دولت نهم و دهم صاحب فرودگاه شد و از روزی که این افتخار! برای زنجانی ها برای داشتن یک فرودگاه به ثبت رسیده همواره برای داشتن پرواز شاهد فراز و فرود و حواشی زیادی بودیم.
به گزارش 'همدلی‌زنجان'؛ 25 فروردین ماه 98 باشگاه خبرنگاران جوان خبری بر روی خروجی خود رفت با این تیتر که 'فرودگاه زنجان دوباره تعطیل شد'.
این خبر دوباره فرودگاه زنجان را وارد یک حاشیه دیگر کرد اما جالب اینکه وب سایت فرودگاه زنجان در 19 فروردین ماه 98 و ساعت 10:15 دقیقه خبری بر روی خروجی خود رفته که در آن آمار قابل تاملی وجود دارد. 
از مورخ 26 دی 97 تا 14 فروردین 98، باوجود بارش برف و باران و شرایط جوی نامناسب در این ایام، با تلاش کارکنان این فرودگاه درتمام این روزها، هیچ پرواز مسافربری باطل نشد.
آمار مسافر و بار پروازهای برنامه ای فرودگاه زنجان از 26 دی 97 تا 14 فروردین 98 ( تعداد پرواز ورودی و خروجی ایرتور ) به میزان 46 پرواز بوده که این پروازها 7 هزار و 293 مسافر را جابجا کرده است.
تعداد مسافر(با صندلی){بزرگسال و کودک} پروازهای فرودگاه زنجان به میزان 6 هزار و 997 نفر بوده است. میانگین تعداد مسافر هر پرواز(بزرگسال،کودک و نوزاد) نیز به تعداد 159 نفر بوده است. درصد میانگین اشغال صندلی هر پرواز(بدون نوزاد) به میزان 97.5 درصد بوده است.
با توجه به جابجایی بیش از هفت هزار نفری مسافر در بازه زمانی 2 ماه و 12 روزه فرودگاه زنجان شنیدن خبر تعطیلی آن و اظهارنظر مدیر آن که دلیل تعطیلی را نبود مسافر عنوان کرده نیازمند بررسی است. اینکه درصد میانگین اشغال صندلی هز پرواز بیش از 97 درصد بوده و 46 پرواز در این مدت انجام شده و حال فرودگاه بدون مسافر است نیز خود نکته قابل تامل دیگری است!
آیا فصل بهار نسبت به فصل زمستان و نیمه نخست فروردین فصل کم مسافرتری است؟ حداقل در استان سردسیری مثل زنجان برقراری پرواز و انجام مسافرت در بهار معقول تر به نظر می رسد. به نظر می رسد، ضروری است مدیر فرودگاه زنجان و مسئولان مرتبط در این حوزه برای مردم استان توضیحات قانع کننده ای ارائه کنند.

*همدلی زنجان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار