بعید است استقلال برای فصل آینده تغییر خاصی روی نیمکت خود تجربه کند. او با شکست دادن سپاهان، دوباره جایگاه خود را در این تیم استحکام بخشید.
کد خبر: ۷۳۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 13 April 2019

درست همانند سال قبل و با نزدیک شدن به روزهای انتهایی فصل، گمانه زنی ها برای آینده نیمکت استقلال و بحث تمدید قرارداد وینفرد شفر،سرمربی تیم استقلال آغاز شده است. اردیبهشت 97 وینفرد شفر پس از چند ماه حضور در استقلال و کسب نتایجی خوب در سه جبهه لیگ، حذفی و آسیا با اقبال گسترده ای از سوی هواداران استقلال مواجه شد و تمدید قرارداد او به یکی از اصلی ترین مطالبات هواداران این تیم بدل شد. اتفاقی که در نهایت در صبح فینال جام حذفی مقابل خونه به خونه بابل رخ داد و سید رضا افتخاری،مدیرعامل سابق استقلال قرارداد این سرمربی آلمانی را برای دو فصل دیگر هم تمدید کرد.

استقلال در نهایت فصل قبل را در بهترین شرایط ممکن به پایان رساند. کسب رتبه سوم در لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی و صعود به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا کارنامه ای بسیار محکم برای بقای شفر بود و حتی استقلالی ها را به کسب موفقیت های بیشتر در فصل آینده امیدوار می کرد. اتفاقی که البته چندان که باید و شاید رخ نداد و ضعف مدیریتی استقلالی ها در حفظ ستاره هایشان و مشکلاتی دیگر در نهایت منجر به جدایی افتخاری و همچنین نیم فصلی ضعیف برای تیم شفر در فصل جاری شد. نیم فصلی که باعث شد استقلال در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حذف شود، از جام حذفی کنار برود و از کورس قهرمانی لیگ برتر هم عقب بیفتد. شرایط البته در نیم فصل دوم تا حدودی تغییر کرد و الان استقلال هم برای قهرمانی در لیگ می جنگد و هم برای صعود از گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا شانس دارد.

یک قرارداد؛ دو دیدگاه

چندی پیش در رسانه ها بحث قرارداد شفر و امکان فسخ آن به میان آمد. شایعه شده بود که در قرارداد مرد آلمانی با استقلالی‌ها ‌بندی هست که اگر جامی در این فصل عاید باشگاه نشود، قرارداد سال سوم فسخ خواهد شد. ولی یکی از نزدیکان باشگاه استقلال ضمن تکذیب وجود چنین بندی، تاکید کرد که قرارداد سال سوم شفر با باشگاه بسیار محکم بسته شده و رقم آن نیز مبلغی در حدود 2/1 میلیون دلار (بیش از 15 میلیارد تومان) است که نادیده گرفتن آن می‌تواند تبعات بسیار زیادی برای استقلال در پی داشته باشد. در این شرایط اگر استقلال در پایان فصل تصمیم به تغییر سرمربی بگیرد، باید غرامت سنگینی به شفر بپردازد؛اتفاقی که هم از لحاظ مالی استقلال را دچار بحرانی عظیم می کند و هم از لحاظ فنی بعید است چندان به سود آبی ها باشد زیرا نه گزینه داخلی مطلوبی برای جانشینی شفر وجود دارد و نه یک خارجی می تواند بیاید و از روز اول تیمی مدعی و قدرتمند را آماده حضور در رقابت ها کند پس به نظر بهترین شرایط برای استقلالی ها ادامه دادن با وینفرد شفر است.

سخن دیگری که در رسانه ها در مورد قرارداد شفر مطرح می شود این است که این مربی به نسبت باشگاه شرایط آزادتر و بهتری برای فسخ قرارداد سال سوم خود دارد.

این طور گفته می شود که جدای از بحث رقم قرارداد، حق فسخ قرارداد منعقد شده هم به شفر داده شده و دست مربی استقلال برای ماندن یا رفتن از این تیم، باز تر است و او برای تصمیم گیری در این خصوص آزادی عمل بیشتری نسبت به مدیران باشگاه دارد.

با تمامی این اوصاف قطعا نتایجی که استقلال طی هفته های پیش رو در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا خواهد گرفت،تاثیر عمده ای در آینده شفر و آبی های تهران خواهد داشت. پیروزی بزرگی هم که شفر روز گذشته در اصفهان مقابل سپاهان کسب کرد، قطعا تاثیر مثبتی در آینده او در ایران خواهد داشت.

 
منبع: خبرآنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار