استاندار یزد تأکید کرد:
استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و گردشگری استان، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین یزد و آفریقای جنوبی نقش موثری در گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۷۱۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 24 February 2019

« محمدعلی طالبی» در جریان دیدار با سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، معدنی ‌و صنعتی استان برای توسعه ارتباط بیشتر با سایر کشورها و ازجمله آفریقای جنوبی،اظهار کرد: اشتراکات فراوانی بین استان یزد و آفریقای جنوبی وجود دارد که شایسته است از این نقاط اشتراک برای ارتباط بیشتر و توسعه روابط استفاده کرد .

وی افزود: این ارتباط می‌تواند در ‌حوزه‌های مختلف بر حسب نیاز با خواهر خواندگی بین یزد و یکی از شهرهای آن کشور جدی‌تر تحقق یابد .

استاندار یزد گفت: شهر یزد ‌به ثبت شهر میراث جهانی رسیده و این مهم برای توسعه گردشگری و حضور گردشگران خارجی از آفریقای جنوبی یک فرصت محسوب می‌شود که برای توسعه آن زمینه ها و آمادگی لازم وجود دارد .

طالبی تصریح کرد: وجود معادن زیاد، تولید کاشی و سرامیک در کنار فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری یک فرصت دیگر است که می‌تواند در ارتباط بین یزد و آفریقا و مبادلات تجاری موثر باشد .

وی با بیان این که یزد آماده برقراری ارتباط تجاری با آفریقای جنوبی است، ادامه داد: برای مبادلات تفاهم نامه‌ای بین ایران و آفریقای جنوبی در خصوص این استان تهیه و امضاء شود که نقش موثری در گسترش روابط خواهد داشت .

این مسئول در پایان به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و وجود بندرخشک در این استان اشاره کرد گفت: آفریقای جنوبی می‌تواند برای توسعه از ظرفیت‌های استان یزد استفاده کند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار