استاندار خوزستان، عنوان کرد: در بحث هزینه کردن بودجه‌ها اگر دستگاهی در این مسیر کاهلی کرد در توزیع اعتبارات سال98 آن دستگاه را حتی با وجود پروژه‌های نیمه تمام کنار میگذاریم و در عوض دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی دارند را در اولویت قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۷۱۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 24 February 2019

غلامرضا شریعتی شنبه در شورای برنامه ریزی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: از دیگر مواردی که دستگاه های اجرایی باید بسیار توجه کنند جذب اسناد خزانه است، باید برای پیشبرد و تکمیل پروژه ها و طرح ها و کسب اعتبار لازم از دولت در جذب اسناد خزانه قوی تر عمل کنند.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به خدمات دولت در روستاها گفت: به لطف توجهی که دولت به روستاها دارد در حال حاضر 85 درصد روستاهای خوزستان دارای آب شرب سالم هستند که این مهم نشان دهنده توجه ویژه دولت به مناطق روستایی است.

وی گفت: در کنار خدماتی که دولت در روستاها انجام می دهد باید کاستی ها و کمبودها را مد نظر قرار داد و دستگاه های مربوطه به ویژه اداره کل بنیاد مسکن خوزستان در توسعه و پیشرفت روستاها وفراهم کردن شرایط گردشگری و تولید ثروت در روستاها عملکرد مناسبی داشته باشد.

امید حاجتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان، اظهار کرد: معمولا در بحث توسعه، متولی هر بخش یکی از دستگاه‌های اجرایی است که در این زمینه 2دسته گله‌مندی از جانب بخش دانشگاهی و ذی‌نفعان بخش خصوصی وجود دارد که در کارگروه خبرگان برنامه‌ریزی استان درصدد رفع این مشکلات هستیم.

وی افزود: در این جهت، در این کارگروه، بخش دانشگاهی و ذی‌نفعان خصوصی به همراه کارشناسان مانند یک مثلث مرتبط در این کارگروه حضور دارند. هدف ما توسعه مملکت است و بهترین تصمیمی که قرار است در جامعه متعالی توسعه یافته اتفاق بیفتد همین حضور 3 ضلع است .

حاجتی بیان کرد: ما این کارگروه را تشکیل دادیم چون خواستار بهترین تصمیم‌سازی‌ها برای استان هستیم.

حاجتی با بیان اینکه سیمامنظر شهری تقریبا به حال خود رها شده و جلسات آن نیز نسبتا کم است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری باید بیش از گذشته در این زمینه کار کنند.

وی گفت: بعضا ساختمان‌های نوساز به علت عدم رعایت استانداردها، در مدت کوتاهی هزینه‌های بسیاری روی دست بهره‌بردار می‌گذارد لذا سازمان نظام مهندسی باید برای این موضوع راه حل و برنامه مشخصی ارایه دهد.

مهرعلیزاده، قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: قدرت جذب و نوآوری در ایران پایین است؛ مدیران در تلاش هستند اما در بخش اقتصادی روند ما در سطح پایینی است و این به دلیل فاصله بین دولت و نخبگان است.

وی افزود: برای مثال در همین فضای مجازی، عمده کارهای کشور را افراد خاصی نقل کرده و خوراک فکری مردم را تهیه می‌کنند و این در حالی است که افراد با ایده‌های خوب کنار کشیده‌اند.

علیزاده عنوان کرد: اجرایی کردن ایده‌ها به همین سادگی نیست و تأثیرش را روی گروه‌های مختلف می‌گذارد؛ اما نخبگان همچنان با ورود دولت در حاشیه هستند.

وی ادامه داد: تک تک پروژه‌هایی که در استان پیاده می‌شود پشت سر آن دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که به علت عدم ورود نخبگان، آن اثرگذاری که باید را ندارد.

در ادامه این نشست معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به لزوم استفاده از افراد نخبه و دانشگاهی در جلسات و تصمیم گیری های برنامه های استان بیان کرد: متاسفانه در ساختار نظام اداری اسفاده از نظرات افراد علمی و دانشگاهی دیده نمی شود.

قاسم سنگوری سواری ادامه داد: ساز و کاری به نام شورای نخبگان برنامه ریزی و توسعه استان از 2 سال گذشته متشکل از افراد نخبه و دانشگاهیان استان تشکیل شده است اما استقبالی از سوی دستگاه های اجرایی برای استفاده از نظرات و پیشنهادهای این افراد در تصمیم گیری ها و برنامه های استان نمی شود.

وی گفت: باید با کمک افراد علمی و نخبه نظام فکری بدنه اداری را تقویت کنیم.وی افزود: متاسفانه نظام اداری در استان از حضور افراد علمی و دانشگاهی و بهره گیری از افکار وایده های آنها در برنامه ها و طرح های استانی استقبال نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار