توصیه‌ای به بهانه ارائه یک گزارش عملکرد در نشستی خبری
نشست خبری مدیرکل دامپزشکی کردستان امروز واقعیت‌های قابل لمس درباره عملکرد آن اداره‌کل را هم در بخش خدمات و هم در حوزه نظارت شفاف‌تر کرد؛ اگر قرار بر نوشتن بدون تعارف باشد نگارنده بر این باور است که برکناری این مدیرکل می‌تواند انتظارات مردم از مجریان در کردستان بویژه در حوزه نظارتی را اندکی متعادل کند!
کد خبر: ۷۰۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 26 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، نشست خبری مجتبی ورمقانی، مدیرکل دامپزشکی کردستان امروز در این اداره‌کل برگزار شد؛ قبل از پرداختن به موضوع جلسه لازم بود درباره مسیر دسترسی به ساختمان این دستگاه اجرایی نکته‌ای را یادآوری کرد و آن اینکه اگر کسی از سنندج عزم رفتن به اداره کل دامپزشکی کردستان کند به دلیل نبود یک دوربرگردان، باید کیلومترها مسیر اضافی بپیماید؛ شورای ترافیک است دیگر، این‌طور تشخیص داده است؛ همه تصمیماتش اصولی است و اصرار دارد آن یک فقره هم بر مبنای اصول باشد!

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در ارائه گزارش عملکرد ابداً حرفه‌ای عمل نکرد؛ معلوم بود این کاره نیست؛ بنا داشت در یک زمان اندک کل زحمات 9 ماهه همکارانش را تبیین کند با چاشنی تندخوانی که نشد؛ همکار جناب مدیرکل هم که بنا بود کمک‌کارش باشد که ... بماند.

به باور نگارنده و از منظر واقع‌بینی و نه مجیزگویی اداره کل دامپزشکی کردستان نیازی به ارائه عملکرد ندارد؛ روستانشینان زحمت‌کش کردستان حتماً شهادت می‌دهند که در طول دو سال و چند ماه گذشته چه خدماتی توسط این مجموعه به آنها به عنوان اصلی‌ترین جامعه هدف ارائه شده است؛ نخبگان هم که اوضاع جامعه را از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند حتماً می‌پذیرند که در حوزه نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در مدت مورد اشاره چه اقدامات قابل لمسی توسط این دستگاه اجرایی در کردستان انجام شده است. 

درست است که برخی گزارش عملکردهای ارائه شده توسط شماری از مدیران، از آنجا که بازخورد قابل مشاهده‌ای ندارد، به اعتماد عمومی به گزارش‌های ارائه شده آسیب رسانده و کم نیستند کسانی که به عملکردهای رسانه‌ای شده به دیده تردید می‌نگرند اما عملکرد مجموعه کسانی که در حوزه دامپزشکی کردستان، چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی زحمت می‌کشند چیزی نیست که نتوان آن را دید و لمس کرد.

موفقیت در کنترل تب‌برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دو سال گذشته در استان با وجود خسارت‌های سنگینی که همین دو بیماری خطرناک در استان‌های دیگر و حتی استان‌های مجاور کردستان به بار آورده‌اند نتیجه اقدام و عمل وظیفه‌شناسانه و بدور از کارهای نمایشی مشمئزکننده است؛ البته نباید حمایت از این مجموعه را هم نادیده گرفت؛ یادمان باشد که کردستان تنها استان کشور است که در آن واکسیناسیون تب‌برفکی به صورت کاملاً رایگان انجام شده است؛ آنچه مدیرکل دامپزشکی کردستان انجام آن را ناشی از حمایت مسئولان ارشد استان می‌داند.

راستی اداره کل دامپزشکی استان کردستان تنها 170 نفر نیرو دارد، مدیرکلش هم باید در هفته دولت به جای ماندن در استان و رزومه‌سازی، در روستاهای نقاط صفر مرزی بانه شب را بیتوته کند و به همکارانش کمک کند تا عملکردشان بشود آنچه امروز مایه رضایت مردم و افتخار دولت در کردستان است.

دامپزشکی کردستان در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سال 96 رتبه اول را کسب کرده است؛ بنای مدیریت در دامپزشکی کردستان مدیریت کارتابلی نیست؛ حضور زحمت‌کشان این حوزه در روستاها هم نمایشی نیست؛ برای رزومه‌سازی هم با گرفتاری و درماندگی مردم عکس یادگاری نمی‌گیرند و البته که نمی‌توان نقش شخص مدیرکل را در موفقیت دامپزشکی کردستان نادیده گرفت.

سخن به درازا کشید و توصیه ما ناگفته ماند؛ مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کردستان در حوزه نظارت راضی نیستند و بخشی از نارضایتی آنها برمی‌گردد به مقایسه ناخودآگاه عملکرد مدیران و دستگاه‌های تحت مدیریت آنها با یکدیگر توسط شهروندان؛ حالا که نمی‌شود مدیران ناکارآمد استان را عزل کرد و افراد شایسته را جایگزین آنها کرد پیشنهاد نگارنده به مدیران ارشد دولت در کردستان و شخص آقای استاندار تلاش برای متقاعد کردن رئیس سازمان دامپزشکی کشور برای برکناری «مجتبی ورمقانی» است؛ این مدیرکل «وصله‌ناجور» است و برکناری‌اش می‌تواند انتظارات از مجموعه دستگاه‌های اجرایی بویژه در حوزه نظارتی را اندکی متعادل کند! تا چه قبول افتد و چه در نظر آید!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
صفر مطلق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
در مورد سازمان دامپزشكي و بهتر است بگويم دامپزشكان: اينان حقيقتا سربازان گمنام عرصه بهداشت و توليد هستند. اسمشان دكتر است كارشان طبابت هست و لي دريافتي شان كمتر از مهندسان و پرستاران و كاركنان ساير ادارجات مي باشد. در عرصه توليد قدم هاي محكم بر مي دارند ولي سودش عايد ديگران مي شود. نه ارزشان در كنار بهداشت مشخص است نه جهاد.
رضا حاج محمودان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
خلاصه نفهمیدیم دکتر ورمقانی وصله ناجور است یا با جور ......اگر دامپزشکی کردستان در مهار بیماریها موفق عمل کرده و مدیر کل وصله نا جور است می توان به ایشان توصیه کرد که همه چیز را ول کند تا نه تنها وصله جور که پیراهن تن منتقد کردستانی شود ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
وزارت کشاورزی کلا دریافتی خیلی کمی داره موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
فدات شم آقای صفر مطلق!!! شما اگر جهاد کشاورزی بودید چکار می کردید که می گویید حقوقتان کم است!!!!!!!چرا باید دامپزشکی 35درصد از سایر زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی بیشتر حقوق داشته باشد. حقوق یک کارشناس شاغل در دامپزشکی نسبت به یک کارشناس شاغل در دامپزشکی یک میلیون دویست هزار تومن بیشتر می گیره!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار