معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تأکید کرد:دستاوردها و خدمات نظام اسلامی در مقیاس های اثرگذار جهانی و منطقه ای بیان شود.
کد خبر: ۷۰۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 23 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمدابراهیم الهی تبار در نشست شورای اجتماعی شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه در ذات جمهوری اسلامی عملکرد منفی وجود ندارد افزود: برخی عملکردهای ناپسند نشات گرفته از بد سلیقه گی ها بوده است.

وي بيان داشت: جمهوری اسلامی ایران قطب علمی منطقه بوده و رتبه نخست دنیا در ارتقای شاخص های توسعه انسانی را دارد بطوریکه از رتبه ۱۱۰ قبل از انقلاب به ۶۰ در سال ۲۰۱۸ رسیده است. این پیشرفت علیرغم کمبودها و وجود کشورهای رقیب بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه گفت: روزگاری مردم برای تامین نیازهای درمان خود به خارج از کشور می رفتند و پزشکان بنگلادشی و هندی ما را درمان می کردند امروز ایران به قطب درمانی منطقه تبدیل شده و بسیاری برای مداوای بهتر و ارزانتر راهی ایران می شوند.

محمدابراهیم الهی تبار تصريح كرد: در صنعت دفاعی به خودکفایی رسیده ایم و اگر استکبار ضعفی در ما می دید شک نکنید که اقدام می نمود اما می داند که هر حرکتی هزینه بسیار بزرگی برایش در بر خواهد داشت.

وي اظهار داشت: در بحث بازسازی ها و اقدامات انجام شده در زلزله سرپل ذهاب کار بزرگی روی داده و تقدیر رییس جمهور از استاندار به نمایندگی از مجموعه مدیران استان بود. امام جمعه شهرستان چهره ای بود که در حوزه بازسازی منطقه آرامش ایجاد کرد.

الهي تبار گفت: وجود کانکس و چادر در سرپل ذهاب طبیعی است و بازگشت زندگی ها به روند عادی با وجود حجم واحدهای تخریبی و تعمیری زمان بر است اما باید ساماندهی شوند.قرار نیست بخاطر حل مشکل مردم در کانکسها، باعث سواستفاده عده ای شود. جلوگیری از این سو استفاده ها خواسته مردم بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه افزود: در مسائل بهداشتی اگر موفقیتی حاصل شد بخاطر پایه قرار گرفتن مردم و محوریت آموزشها بود.ما بحران مسائل بهداشتی در زلزله را علیرغم تهدیدات پشت سر گذاشتیم.

الهي تبار ادامه داد: در بیان اقدامات و خدمات صورت گرفته در زلزله می توانستیم بهتر عمل کنیم. کسانی که بخاطر کمبودهای زلزله در تلویزیون اشک ریختند ای کاش که خدمات را هم بیان می کردند.

وي گفت: در زلزله از روز های اول کمیته خاص مسائل روحی روانی تشکیل شد و بهزیستی یک میلیارد اعتبار کمک کرد. وزارت بهداشت نیز دانشگاههای خود را در این امر بسیج کرد و در مجموع نزدیک به ۲۲۰هزار نفر غربالگری شدند و ۲۳هزار نفر مداخله گری و روی ۵تا ۶هزار نفر هم کار درمانی صورت گرفت.

وي افزود: کلینیک های مسائل روحی روانی را در منطقه مستقر خواهیم کرد. مسئولان شهر سرپل ذهاب پارک ورودی را به مانند سال گذشته مهیای ایام نوروز کنند.

الهي تبار اظهار داشت: آموزش و پرورش از محل اعتبارات به مدارس زلزله زده کمک رسانی کند. در بحث جمع آوری متکدیان، دستگاه های مسئول به فکر ساماندهی باشند. اعتبارات کمک به سمن های سرپل ذهاب ویژه دیده شود و طرح هایی که نشاط اجتماعی ایجاد می کنند معرفی شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار