مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه که قم باید مرکز هنر و رسانه باشد، گفت: این یک آرزو نیست یک واقعیت است و این ظرفیت در قم وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲ 21 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت لاسلام رضا عزت زمانی از حوزه هنری قم بازدید کرد و در جمع رئیس و کارشناسان این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در این دیدار در سخنانی به رویکرد سازمان تبلیغات قم پرداخت و گفت: نگاه سازمان در دور جدید، سازمان برای مردم است و بنده معتقد به نیروی مردم به معنای واقعی کلمه هستم؛ چنانچه رهبری فرمودند که هنر را دریابید که واقعا کار انجام می‌دهد و اصرا دارند که کار را به مردم واگذار کنیم مردم خود می‌دانند چه کنند. امکانات و ظرفیت‌های سازمان در دور جدید در اختیار هنرمندان و مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر این نکته که قم باید مرکز هنر و رسانه باشد تصریح کرد: این یک آرزو نیست یک واقعیت است و این ظرفیت در قم وجود دارد؛ باید جبهه تشکیل داد، از سازمان‌ها و نهادها آنقدرها کاری بر نمی‌آید. تمام امکانات سازمان باید در اختیار مردم و جبهه فرهنگی باشد. قم باید مرکز قرارگاه اجتماعی دینی باشد.

هنر ظرفیت بسیار گسترده و تأثیرگذاری عمیقی دارد

رئیس حوزه هنری قم نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام عزت زمانی و همراهانش و تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار امیدواری کرد با حضور رئیس جدید سازمان تبلیغات قم، ارتباط دو نهاد مستحکم‌تر و مداوم‌تر از گذشته باشد.

سید مهدی سیدین‌نیا با اشاره به سخنان مقام معظم معظم رهبری که «هنر یک عطیه الهی‌ است که خداوند به هر کسی عطا نمی‌کند»، گفت: هنر ظرفیت بسیار گسترده و تأثیرگذاری عمیقی دارد. گوهر هنر نیاز به مراقبت دارد و باید به هنر و هنرمند نگاه خاصی داشت.

وی در ادامه گفت: هنر نافذ است و در لایه‌های زیرین ذهن ماندگار می‌شود. هنر پیامی‌ست که به سرعت از مرحله احساس و عقل می‌گذرد و به دل می‌نشیند و هر چند از جنس احساس است اما برای عقل هم موجه است و آن را هم درگیر می‌کند.

رئیس حوزه هنری قم در ادامه وظیفه حوزه هنری را جذب و پرورش استعدادهای هنری و تولید آثار فاخر دانست و تصریح کرد: تبلیغ انقلاب اسلامی و پیام آن به زبان هنر وظیفه حوزه هنری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار