معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که جامعه خیرین تجهیز هنرستان‌ها در کشور راه‌اندازی می‌شود گفت: مهارت محوری اولویت‌ اجرایی سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۷۰۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 14 January 2019

«عبدالرسول عمادی» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته شورای آموزش و پرورش، اظهار کرد: این هفته نشان دادن اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی شناسایی اجزای مختلف جامعه در قبال شورای آموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: نظام تعلیم و تربیت با محوریت آموزش و پرورش یکی از مهمترین نظام های توسعه انسانی و جامعه است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان این که نظام تعلیم و تربیت نیاز جدی به مشارکت عمومی و حمایت دولتمردان دارد، گفت: شورای آموزش و پرورش یزد به دلیل مشارکت خوب مسئولانی استانی یکی از شاخص ترین شوراهای کشور است.

عمادی تصریح کرد: طبق قانون عمده مسئولیت شوراهای آموزش و پرورش در استان ها به عهده مدیران آموزش و پرورش در شهرستان ها است و شورای استانی فقط وظیفه نظارتی دارد.

این مسئول با بیان این که شورای آموزش و پرورش استان شش وظیفه و شورای شهرستانی 22 وظیفه به عهده دارند، بیان کرد: اگر مسئولان شهرستانی به خوبی وظایف خود را انجام دهند بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش برطرف می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به تنوع در روشهای یادگیری و یاددهی، تأکید کرد: توجه به تنوع در روش‌های آموزشی هزینه‌های دولت در این حوزه را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر با بیان این که سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش مهارت محوری را در اولویت اجرایی قرار داده است، گفت: کیفیت بخشی آموزش‌های مهارتی به عنوان گام دوم وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

عمادی گفت: در کشور حدود 650 هزار خیر مدرسه ساز داریم که از ماهانه 100 هزار تومان تا سالانه میلیاردها تومان برای مدارس کشور سرمایه گذاری می‌کنند.

وی مسئله تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش را یکی از جدی ترین دغدغه‌های وزارت آموزش است، خاطرنشان کرد: امسال با مشارکت جمعی از خیرین جامعه خیرین تجهیز هنرستان‌ها در کشور راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول با بیان این که دفتر همکاری مشترک بین شرکت‌های صنعتی با آموزش و پرورش در استان یزد افتتاح شده است، افزود: راه‌اندازی کانون تأسیس مدارس غیردولتی یکی از اقدامات موثر در راستای در امر مدرسه داری است.

وی در پایان برون سپاری آموزش دانش آموزان هنرستانی را یکی از اولویت‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: صرفه جویی حاصل از برون سپاری آموزش دانش آموزان هنرستانی در تجهیز هر چه بیشتر و بهتر هنرستان‌ها هزینه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار