مدیر گروه فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گردهمایی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان بخش حمیل گفت:توسعه فرهنگی رمز موفقیت جامعه بشری است.
کد خبر: ۶۹۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از اسلام آباد غرب، مدیر گروه فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز با حضور امام جمعه و بخشدار و روسای شهر حمیل و با حضور مربیان و ١٦ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان این بخش عنوان کرد: توسعه فرهنگی رمز موفقیت جامعه بشری است و کلید این مقوله کتاب و کتابخوانی است.

پیمان جسری بیان کرد: امروز اگر بخواهیم وضعیت و کیفیت مطالعه را در جامعه آسیب شناسی کنیم باید به سه مشخصه ساختار، محتوا و رفتار توجه کنیم، ساختار همان شکل و فرم برنامه های ترویج کننده مطالعه است که خوشبختانه برنامه هایی مثل جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و بحث پایتخت کتاب در این مسیر در حال حرکت است.

جسری افزود: ویژگی دوم محتوا است؛ محتوا بخش کیفی سازی مطالعه را تبیین می کند، در محتوا چگونه خواندن و چه کتابی خواندن مهم است که این مورد هم در باشگاه‌های کتابخوانی به راحتی فراهم است.

وی تاکید کرد: ویژگی سوم بحث تغییر رفتار است، وقتی که ساختار و محتوا درست و صائب باشد و امر کتابخوانی در مسیر درست خود قرار گیرد، تغییر رفتار افراد و به تبع آن جامعه صورت می گیرد.

مدیر گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش به سزای دانش آموزان در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی بر اهمیت جام باشگاه‌های کتابخوانی تاکید کرد: امیدواریم که این موضوع در آینده هرچه زودتر به تحقق بنشیند تا شاهد به ثمر نشستن زحمت‌های مجموعه فرهنگی استان و شهرستان اسلام آباد غرب باشیم.

در ادامه مراسم بخشدار حمیل با تقدیر از عوامل اجرایی این برنامه گفت: در روزهای اول باور اینکه شهرستان اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران گام برداشته سخت بود، اما امروز می‌بینیم که اتفاقات ارزشمندی در حال شکل گیری است.

ناصری ابراز امیدواری کرد و افزود : این برنامه به موضوعات زیست بوم منطقه کمک می‌کند و دانش آموزان و دانشجویان نیز با لحاظ کردن موضوعات علمی در کار خود به موضوع بوم گردی منطقه بپردازند.

همچنین در این پایان این گردهمایی امام جمعه بخش حمیل حجت الاسلام میر عرب به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی برای انسان عزت می آفریند و به انسان قدرت و احترام می بخشد و افرادی که اهل مطالعه هستند بیش از هر کس دیگری مورد احترام جامعه هستند.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار