رئیس اتاق بازرگانی استان فارس گفت: بیکاری در استان فارس موج می زند اما پروژه های عمرانی به پیمانکاران غیربومی سپرده می شود.
کد خبر: ۶۸۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 10 December 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: جمال رازقی در جلسه با هیئت رئیسه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن استان فارس، انسجام و همبستگی تشکل‌ها را یک الزام برشمرد و تاکید کرد که اتاق بازرگانی به دنبال تعامل بیشتر است.

وی تصریح کرد: با همبستگی و انجسام تشکل ها می توان از بسیاری اقدامات در حوزه اقتصاد استان انجام داد که یکی از موارد مهم در این بخش حمایت از پیمانکاران استان است .

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: موضوع تحویل پروژه های عمرانی فارس به پیمانکاران استانی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود زیرا متاسفانه در حال حاضر بسیاری از پروژه های استان به خارج از استان داده می شود که این موضوع زمینه ساز فساد است .

رازقی گفت: باعث تاسف است که استانی که بیکاری در آن موج می زند بخش زیادی ازکارهای عمرانی آن به خارج از استان سپرده شود و مردم خود استان منفعتی از آن نداشته باشند .

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر نقش تشکل‌ها در برون سپاری پروژه های عمرانی به پیمانکاران استان اضافه کرد: مسئولیت پذیری تشکل ها باید در جهت منافع ملی باشد و بر این باوریم با همدلی و وحدت بین تشکل ها می توان بر تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها تاثیرگذار عمل کرد .

وی با اشاره به مسایل موجود در بخش معدن نیز ادامه داد: معادن استان فارس ظرفیت بسیاری دارد که می تواند در زمینه ارزش افزوده و ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشد اما این توانایی هنوز ایجاد نشده است و مشکلاتی در حوزه معدن در استان وجود دارد که موجب بلفعل نرسیدن این بخش شده است .

رازقی همچنین با اشاره به موارد موجود در بخش کشاورزی استان عنوان داشت: استان فارس ۱۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور را تامین می کند اما در بسیاری حوزه های کشاورزی با مشکل جدی روبروست که تنها با وحدت بین تشکل ها می توان مشکلات هر بخش را پیگیری و اصلاح کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد تحولات اساسی در اتاق بازرگانی فارس بودیم و امروز به جرات می توانیم بگوییم که اتاق بازرگانی فارس جز اتاق های پیشرو در رده بندی های جهانی است .

رازقی با اشاره به الزامات آینده اقتصاد کشور عنوان داشت: اتاق بازرگانی فارس بر سه محور اصلی حمایت همه جانبه از تولید در تمام بخش ها، صادرات و حمایت از کسب و کارهای نوین تمرکز کرده و اقدامات شایسته ای را انجام داده است .

وی یادآور شد: در چند سال اخیر در بحث حمایت از تولید و روان سازی و رفع موانع کسب و کار کارهای بزرگی در فارس انجام شده به طوری که بر اساس آمار و نتایج به دست آمده، استان فارس به لحاظ رتبه کسب و کار در بین پنج استان برتر کشور قراردارد .

رازقی افزود: همچنین صادرات نیز از رویکردهای اصلی ما در اتاق فارس است که متاسفانه در این زمینه با موانعی از جمله بحران قیمت تمام شده در تولید، عدم امکان رقابت با کالاها در بازارهای داخلی و جهانی روبرو هستیم که تلاش ما رفع و یا کاهش این موانع است .

وی یکی دیگر از محورهای فعالیت اتاق بازرگانی فارس را حمایت از کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها عنوان کرد و گفت: اتاق فارس طراح دفاتر تبادل فناوری در اتاق های بازرگانی کشور است که تلاش ما در زمینه اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری و تسهیل کننده صادرات محولات و خدمات دانش بنیان جنوب کشور است .

رازقی بیان کرد: بازرگانی فارس خدمات تجاری سازی، صادرات و انتقال فناوری - تکنولوژی و دانش روز را به واحدهای اقتصادی و بخش خصوصی استان و کشور ارائه می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار