استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: در راستای اقدامات بشردوستانه برای سواد آموزی اتباع غیرایرانی نیازمند ساماندهی دوباره و برنامه ریزی مناسب هستیم.
کد خبر: ۶۸۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 28 November 2018

ساماندهی تحصیل دانش آموزان اتباع غیرایرانی ضروری است

به گزارش تابناک قزوین،استاندار قزوین در دیدار با باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با توجه به حضور جمعیت قابل توجهی از اتباع بیگانه بیوژه کشور افغانستان در ایران باید برای تحصیل و دانش آموزان آنها در کنار سایر نیازرها اقدام کنیم.

عبدالمحمد زاهدی افزود: استان قزوین هم در برخی مناطق میزبان اتباع بیگانه است وعلیرغم مشکلات اقتصادی تاکنون بخوبی توانسته در اقدامی بشردوستانه مامن امنی برای گناهجویان افغانی باشد و در کنار نیازهای متعدد آنها برای تحصیل فرزندان این افراد هم اقدام کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: به نظر می رسد باید در حوزه آموزش و سواد آموزی اتباع بیگانه یک بازنگری صورت گیرد و ساماندهی این افراد در یک برنامه مدونی صورت گیرد.

زاهدی یادآورشد: تحصیل و آموزش در کنار سایر نیازها، حق انسانی همه انسانها فارغ از نژاد و ملیت است و باید زمینه تحصیل دانش آموزان و سواد آموزان افغانستانی نیز همچون سایر ایرانیان فراهم شود که تاکنون این کار بخوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: لازم است با تشکیل نشست مشترک بین وزارت امور خارجه، آموزش و پرورش و استاندارانی که مناطق تحت پوشش آنها میزبان اتباع بیگانه است موضوع ساماندهی دانش آموزان غیرایرانی مدیریت شود.

زاهدی گفت: در برنامه ریزی ها باید در کنارامور آموزشی به مسائل اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی این اتباع نیز توجه شود.

استاندار قزوین یادآورشد: آموزش ها باید به صورتی منسجم تر و کاربردی تر ارائه شود در غیر اینصورت پس از مدتی سواد آموزان در صورت کاربردی نبودن، احساس نیاز به آموزش های قبلی را از دست می دهند و به بی سوادی برگشت می کنند و این سیاست ها شکست خواهند خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار