مانور اقتدار پرواز با حضور هواپیما‌های بدون سرنشین (مدل) در فرودگاه زرقان برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 26 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، به مناسبت هفته بسیج، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با توجه به اهمیت پرواز و صنعت هواپیمایی در اقتدار کشور، اقدام به برگزاری مانور هواپیما‌های بدون سرنشین با عنوان اقتدار پرواز در باند فرودگاه زرقان کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: با توجه به برتری تسلیحاتی و اطلاعاتی کشور‌های معارض جمهوری اسلامی ایران، جنگ‌های آینده ازنوع ناهمگون خواهد بود و پیروزی در این جنگ ها، مستلزم به کارگیری ابتکار‌های راهکنشی و بهره گیری از تجهیزات مناسب مرتبط با آن است.

احمدرضا قاسمی ادامه داد: هواپیما‌های بدون سرنشین از جمله تجهیزات پیشرفته عصر حاضرند که در جنگ‌های آینده جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

وی در تأکید بر اهمیت و کاربرد هواپیما‌های بدون سرنشین، افزود: هواپیما‌های بدون سرنشین هم اکنون به طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی و جاسوسی به کار گرفته شده اند. از مصارف غیرنظامی پهپاد‌ها نیز می‌توان به حادثه فوکوشیمای ژاپن که از پهپاد‌ها برای بررسی آسیب‌های وارده به این نیروگاه استفاده شد، اشاره کرد.

وی با ابراز امیدواری از تشکیل یک پایگاه علمی برای افراد فعال و متخصص در حوزه پرواز گفت: امیدواریم که در آینده‌ای نه چندان دور یک پایگاه علمی، تخصصی هوایی در استان فارس برای علاقمندان به این حوزه داشته باشیم.

این مقام مسئول درخصوص برنامه مانور اقتدار پرواز، تصریح کرد: در این برنامه بیش از ۴۰ هواپیمای بدون سرنشین در انواع خود به پرواز در آمدند و شکوه خود را به رخ کشیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار