کد خبر: ۶۸۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 15 November 2018

تابناک / مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: : برای جبران خسارت ناشی ازسیل به خانواده های آسیب دیده کاکرود، ۴۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت شد.

محمد اکبرزاده در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر که جمعی از مدیران اجرایی استان حضورداشتند؛ گفت: در تلاش هستیم تا هفته آینده برای جبران خسارت ناشی از سیل به ۶ خانواده های آسیب دیده منطقه کاکرود با هماهنگی با اوقاف و منابع ظبیعی برای این افراد پروانه احداث مسکن صادر شود.

وی افزود: برای جبران خسارات سیل در سطح استان گیلان کلا ۳۴۵میلیارد ریال کمک بلاعوض پیش بینی شده،که برای واحد هایی که میخواهند به صورت روستایی احداث بشوند،۱۰۰میلیون ریال و به صورت شهری ۱۱۰ملیون ریال کمک بلاعوض تقدیم میشود،و جهت تعمیر واحد های مسکونی و تجاری روستایی و شهری ۲۰میلیون ریال ،و کمک معیشتی ۲۰میلیون ریال پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: برای اولین بار مطلبی ارائه شد که سکونت گاه هایی که در بستر و حریم رود خانه بنا شدند،سیاست تشویقی که خودشان به نقاط امن در طرح هادی منقل بشوند،کمک به تامین زمین بکنند که هر خانه وار ۱۰۰میلیون ریال که زمین بخرند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات زنجیره ای است آنها که دارای چک برگشتی یا سایر بدهی ها قبلی که در خصوص موارد آسیب دیده داشتنداین ها ممنوعیتی ندارد.و تامین مناطق مسکونی تجاری ۱۲۰میلیون ریال تسهیلات داده میشود.

اکبر زاده بیان داشت: اگر بخواهند ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات معیشتی دوباره داده خواهد شد ،پیش بینی شده که تسهیلات ارزان قیمت داده بشود،این کل تصویری است که از مصوبه هیئت وزیران در بخش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مصوبه هیئت وزیران برای اجرای طرح های هادی در بخش عمران استان گیلان مبلغ ۱۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که منتظر اختصاص این میزان مبلغ هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار