استاندار قزوین:
باستاندار قزوین گفت: باید مسیر بازگشت اتباع بیگانه را در استان قزوین مهیا کنیم و افراد مجازی که در برخی مشاغل می توانند کار کرده و برخی جاها بمانند و تردد کنند را مشخص کنیم.
کد خبر: ۶۷۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 27 October 2018

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهار کرد: اتباع بیگانه ابتدا به صورت آواره وارد کشور شدند و چون این واژه معنای خاصی دارد باید پس از ثبات یک کشور این افراد دوباره به کشورشان بازگردند.

استاندار بیان کرد: برای نمونه امروز کشور سوریه دچار بحران است و مردمش به کشورهای دیگر می روند اما پس از عادی شدن شرایط باید برگردند.

وی اضافه کرد: در مورد افغانی ها برخورد احساسی داشتیم اما اصول کار این است که محل اسکان میهمان را ما باید تعیین کنیم تا بتوانیم آسیب های این حوزه را کاهش دهیم.

وی یادآورشد: مسایل بهداشتی و فرهنگی حضور اتباع بیگانه هزینه های زیادی به نظام تحمیل می کند و در کنار آن شاهد ازدواج هایی هستیم که گاهی مشکل ساز می شود و باید بتوانیم این پیامدها را به حداقل برسانیم.

استاندار تصریح کرد: وقتی اجازه می دهیم اتباع بیگانه هر جوری خواستند رفتار کرده و هرجا دلشان خواست سکونت کنند با مشکلات جدی روبرو می شویم بویژه در حوزه مواد مخدر مسائلی ایجاد می شود که بحران ساز است.

وی گفت: باید مسیر بازگشت اتباع بیگانه را در استان قزوین مهیا کنیم و افراد مجازی که در برخی مشاغل می توانند کار کرده و برخی جاها بمانند و تردد کنند را مشخص کنیم.

زاهدی در خصوص برخورد با کارفرمایان متخلفی که از اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می کنند اظهارداشت: مرز مجازها باید مشخص شود و هر کارفرمایی که اتباع بیگانه غیرمجاز را بکار گرفت باید برخورد جدی شود و جریمه ها سنگین باشد.

وی افزود: اختلاط مدارس ایرانی و اتباع بیگانه اشتباه است و باید فرصتها و تهدید حضور اتباع بیگانه با دقت  جمع آوری شده و ضرورت تغییر قوانین احصا و به مرکز ارجاع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار