«دیوید لوئیس» دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی در گفتگو با بی بی سی اذعان کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران با اجرای خواسته‌های FATF از لیست سیاه آن خارج شود.
کد خبر: ۶۶۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 17 October 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه:  در حالی که تنها چند روز است از تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (cft) می گذرد و هنوز شورای نگهبان نظر قطعی خود را اعلام نکرده است «دیوید لوئیس» دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی در گفتگو با بی بی سی اذعان کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران با اجرای خواسته‌های FATF از لیست سیاه آن خارج شود.

لوئیس حتی برخلاف برخی از نماینده ها مجلس که مدعی هستند که گروهای ترویسیتی مورد نظر سازمان ملل و FATF چهار گروه تروریستی شامل القاعده، طالبان، داعش و جبهه‌النصره هستتند و بقیه مواردی را که مخالفین در خصوص این بحث مطرح می‌کنند، اما و اگرهای این موضوع است گفته است: ما از تمام کشورها می‌خواهیم که تامین مالی تروریسم را عملی مجرمانه معرفی کنند. در مورد ایران هم چیزی که ما منتظر آن هستیم و امیدواریم انجام دهد، غیرقانونی اعلام کردن تامین مالی تروریسم است و اینکه استثناهایی که برای گروه‌های مشخصی در نظر گرفته است را بردارد!

با وجود اظهارت شفاف و روشن دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی همچنان برخی نماینده های مردم فارس در مجلس سعی دارند موضوعی که با امنیت ملی ایران گره خورد را تا حد یک دعوای سیاسی دو جناح تقلیل و حتی آنرا فرار از شفافیت اعلام کنند.

یکی از نماینده های شیراز در این باره گفته است: کوچکترین نگرانی برای پیوستن ایران به کنوانسیون سی‌اف‌تی و عضویت در FATF وجود ندارد.

وی که پیش تر مخالفت‌ها با FATF، را با اغراض سیاسی و در جهت تخریب دولت توصیف کرده بود گفته است:«ممکن است پیوستن به این لایحه وضعیت اقتصادی و بانکی ما را با بهبود ۱۰۰ درصدی مواجه نکند اما عدم پیوستن به آن قطعا موجب افزایش فشارهای اقتصادی، معیشتی و مراودات بانکی و جهانی به شکل کاملا جدی خواهد شد»

این اظهارات در حالی است که همفکران این نماینده در موضوع برجام هم به ایجاد مشکل جدی در عرصه اقتصادی در صورت اجرایی نشدن این معاهده تاکید داشتند اما به اذعان سیف رئیس کل وقت بانک مرکزی برجام دستاوردی برای سیستم بانکی نداشت!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار