پویا ناصرپور و امین میرزازاده به مدال طلای رقابت های قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان در اسلواکی دست پیدا کردند.
کد خبر: ۶۵۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 19 September 2018

در پایان مسابقات پنج وزن نخست پیکارهای کشتی فرنگی جوانان که روز گذشته، سه شنبه در شهر ترناوا کشور اسلواکی برگزار شد، پویا ناصرپور در وزن 55 کیلوگرم و و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور اول با نتیجه 8 بر صفر از سد راماز سیلاگاوا از گرجستان گذشت. او در دور بعد مقابل امین سفرشایف دارنده مدال برنز جوانان جهان از روسیه با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد. ناصر پور در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 از سد فلورین تیتا دارنده مدال برنز زیر 23 سال اروپا از رومانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در نیمه نهایی نیز با نتیجه 7 بر یک نورتاجین کریمبردی اولوا از قرقیزستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. ناصرپور در این دیدار نیز تیگران میناسیان قهرمان جوانان اروپا از ارمنستان را با نتیجه 9 بر 4 مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امین میرزازاده در دور اول مقابل فاتح بوزکورت از ترکیه با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. او در دور بعد برابر سرخان ممدوف از آذربایجان با نتیجه 10 بر یک به برتری رسید و در دور سوم هم با نتیجه 2 بر یک فرانز ریچتر دارنده مدال نقره جوانان اروپا از آلمان را شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. میرزازاده در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر برابر ماکاریدزه از گرجستان به پیروزی رسید و فینالیست شد. او در فینال نیز داوید اواساپیان از کشور ارمنستان را با نتیجه 5 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

همچنین در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دیدار ماقبل فینال در یک کشتی نفسگیر به سختی و با نتیجه یک بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت و به فینال رسید تا تنها فینالیست ایران در پنج وزن دوم باشد. او امروز (چهارشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف نیکولاز چیکادزه از گرجستان می رود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز یوسف حسینوند در دور نخست در مصاف بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و با توجه به راهیابی حریفش به فینال، راهی گروه بازنده ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند .حسینوند امروز در گروه بازنده ها ابتدا به مصاف بکنوف از قزاقستان می رود و در صورت برتری، به مصاف یون هو هان از کره جنوبی می رود. او در صورت برد در این ۲ مبارزه، راهی رده بندی می شود و باید مقابل حریف مصری برای مدال برنز مبارزه کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار