معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت:آمادگی کامل برای خدمت رسانی به عزاداران و زائرین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 18 September 2018

به گزارش تابناک : سید خلیل منبتی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حرم مطهر رضوی از سحرگاه روز تاسوعا تا شام غریبان حسینی آماده پذیرایی از هیئت‌های عزادار است و سعی ما بر آن است تا امنیت و نظم کامل در اماکن متبرکه حفظ شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۳ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی مشرف شوند و در همین راستا در روز تاسوعا و عاشورا روزانه بالغ بر ۱۰ هزار خدمه و خادمیار برای حفظ امنیت، آرامش و نظم اماکن متبرکه توفیق خدمت خواهند داشت، لذا همه بخش‌های حرم مطهر رضوی آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به عزاداران و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را دارند.

معاون اماکن آستان قدس ادامه داد:در این ایام یگان‌های ویژه حفاظت حرم مطهر رضوی در ورودی‌های اماکن متبرکه تلاش خواهند کرد تا علاوه بر ایجاد امنیت کامل در حرم مطهر رضوی، هماهنگی‌های لازم برای تسهیل ورود ابزار و ادوات هیئات مذهبی صورت گیرد.

وی تاکید کرد:با توجه به حضور گسترده هیئت‌های مذهبی، صحن انقلاب اسلامی ویژه آقایان و سایر صحن‌های مقدس اماکن متبرکه خانوادگی خواهد بود و امکان تردد و استقرار در رواق‌های مبارکه نیز همانند روزهای قبل فراهم شده است.

منبتی گفت:برای برقراری هرچه بیشتر نظم و آرامش در اماکن متبرکه و ساماندهی بهتر هیئات مذهبی محدودیت‌هایی برای تردد در نظر گرفته شده است و مسیرهای بست شیخ طبرسی و شیخ طوسی ویژه تشرف و ورود هیئت‌ها و بست شیخ حرعاملی نیز ویژه خروج هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:تمامی هیئت‌های مذهبی که مجوز شورای هیئت‌های مذهبی را در روز تاسوعا و عاشورای حسینی دریافت کرده باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر هیئات مستقر در حرم بسته‌های متبرک دریافت کنند.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت:حرم مطهر رضوی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۷ تا ۲۳ به صورت ویژه به هیئت‌های عزادار خدمات‌ ارائه خواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار