امام جمعه بافق با اشاره به اينكه استقرار حكومت اسلامي در كشور به بركت نهضت عاشورا است، گفت: روحيه عاشورايي هرجا باشد پيروزيم.
کد خبر: ۶۵۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 15 September 2018

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت ایام محرم به تببین ابعاد سیاسی و اجتماعی نهضت عاشورا پرداخت و اظهار کرد: ایثار و فداکاری و مبارزه با ظلم و ستم مهمترین بعد سیاسی قیام عاشورا است.

وی تصریح کرد: استقرار حکومت اسلامی در کشور به برکت نهضت عاشوراست و این اتفاق از ابعاد سیاسی قیام امام حسین (ع) نشات گرفته است.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه با الهام گرفتن از واقعه عاشورا در همه جای دنیا نیز درس استقامت و ایستادگی باعث پیروزی‌های مسلمانان شده است خاطر نشان کرد: تحولات شبه قاره هند در طول تاریخ، مبازرات مردم مسلمان جنوب لبنان و ایستادگی آنان در برابر ظلم و ستم از دیگر ابعاد سیاسی نهضت عاشوراست.

امام جمعه بافق درادامه به تشریح آثار عزاداری بر امام حسین و شهدای کربلا پرداخت و بیان کرد: آمرزش گناهان، عاقبت بخیری، استجابت دعا و بقاء اسلام، و عزت مسلمین از مهمترین آثار عزاداری و سوگواری و زیارت امام حسین (ع) است.

وی هنچنین با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف قیام امام حسین (ع) است تصریح کرد:اگر انقلاب اسلامی به عظمت و عزت دست یافته است و اگر امروز می‌توانیم در برابر قدرت‌های استکباری و دشمنان حرفی برای گفتن داشته باشیم همه به برکت مکتب اسلام و امام حسین (ع) است.

سلیمانی با تاکید بر برگزاری عزادادری‌های باشکوه در تاسوعاو عاشورا گفت: عزاداری کردن در هیات و جلسه‌ای ارزشمند است به شرط اینکه ریا در آن نباشد.

وی همچنین از هیات‌های عزاداری خواست نظم را رعایت کنند و با نیروی بسیج و انتظامی برای بهتر برگزار شدن عزاداری‌ها همکاری کنند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با تحلیل سخنان مقام م. عظم رهبری در دو محور مسائل آمریکا و وظایف ما در برابر گستاخی دشمن در این دیدار گفت: آمریکا با تمام گستاخی خود را ابر قدرت جلوه می‌دهد، اما همواره کشور ایران با اقتدار و جوانمردی جوانان در برابر این زورگویی ایستادگی کرده است.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب همواره بیش از ۴۰ سال است که تحریم داشته ایم و همه کشور‌ها در جنگ علیه ایران با آمریکا متحد بودند افزود: سیلی محکمی که دشمنان نظام در طول تاریخ انقلاب از مردم خورده اند در تاریخ باید ثبت و ضبط شود و این ایستادگی‌ها با رهبری و درایت، ولی فقیه همواره دشمن به زوال و نیستی کشیده شده است.

سلیمانی همچنین گفت: کشوری بودیم که هیچ امکانات و تجهیزاتی نداشتیم، اما امروز پیشرفت‌های علمی و موشکی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند.

امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: با روحیه استقامت و ایستادگی جوانان هر کجا دشمن مشکلی پیش آورد با دعا و پاکی جوانان به میدان وارد شدند و دشمنان را به عقب راندند که با این روحیه اعتقادی بزرگتر از آمریکا هم نمی‌تواندد خدشه‌ای بر نظام و انقلاب وارد کند.

وی تصریح کرد: هر چند در زمینه اقتصادی مشکلاتی در جامعه وجود دارد که بی شک برنامه ریزی دشمنان است، اما با همدلی و وحدت این مسائل را هم پشت سر می‌گذاریم.

سلیمانی با بیان اینکه امروز به هر چه بیشتر به وحدت و همدلی نیازمندیم گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که پشت دولت را خالی نکنیم چرا که دشمن از فرصت استفاده می‌کند که باید مشکلات با همراهی و همکاری همگان حل شود.

سلیمانی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح ابعاد حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطقی از عراق و سرکوب سران و عوامل حزب دمکرات پرداخت و گفت: این حمله موشکی پیام‌هایی برای دشمنان ما دارد که بدانند مرزبانان ما همواره هوشیارو در صحنه هستند و این عظمت نظام و انقلاب را به آنان گوشزد کرد.

امام جمعه بافق همچنین به اجلاس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه که در تهران برگزار شد اشاره کرد و به تحلیل موضوعات این نشست پرداخت.

سلیمانی گفت: تقویت وحدت واتحاد این سه کشور برای سرکوبی دشمنان به خصوص حرکات داعش و تبادل نقطه نظرات و ایجاد همگرایی برای رسیدن به برنامه‌های مشترک و اطلاعات کافی از منطقه، از دست آورد‌های این اجلاس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار