امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آتش‌سوزی هورالعظیم در دو ماه اخیر، گفت: دود این آتش به چشم مردم خوزستان رفته است؛ با آتش‌سوزی نیزارها در بخش عراقی هور، خاک آن به کانون ریزگرد تبدیل می‌شود و به علت جهت وزش باد، آسمان خوزستان را فراخواهد گرفت.
کد خبر: ۶۵۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 14 September 2018

آیت الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رهبری در این دیدار با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور به خوبی شرایط کشور در این زمان را تحلیل کردند که می توان نتیجه گرفت که با همه این شرایط، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به گزارش"تابناک"؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خواستار جلوگیری از ایجاد بدبینی علیه دولت و نهادهای انقلابی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی شد چرا که عقیده دارد این مسئله باعث ایجاد یاس و ناامیدی در کشور می شود.

آیت‌الله حیدری با اشاره به لزوم اصلاح شرایط اقتصادی در کشور گفت: این مشکل شرایط با استفاده از نیروهای انقلابی قابل حل است به همین دلیل به دولت توصیه می کنیم به جای تیم اقتصادی فعلی که فشل و ناکارآمد بودن آنها ثابت شده است از افراد انقلابی، کارآمد، جهادی، متخصص و پرتلاش استفاده کند تا شرایط اقتصادی کشور ترمیم شود.

وی افزود: از مجلس شورای اسلامی هم بابت استیضاح برخی وزرای دولت تشکر می کنم و امیدوارم افرادی توانمندی به جای این وزرا جایگزین شوند.

آیت الله حیدری به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر دشمنان در منطقه اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: باید از این حرکت سپاه تشکر کرد. الحمدلله نیروهای مسلح ما همیشه به موقع عمل می کنند و به جنگ طلبان دنیا هم این پیام را دادند که می توانیم همه توطئه های داخلی و خارجی را خنثی کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حوادث اخیر رخ داده در استان بصره عراق که منجر به آتش سوزی کنسولگری ایران در بصره شد، اظهار کرد: مردم بصره از دولت مرکزی عراق به نحوه خدماتی که ارائه می شود اعتراضاتی داشتند که البته حق هم داشتند ولی جمعی ضد عراق و ضد اسلام مثل داعشی ها و بعثی ها و در کنار آن گروهک های منافق مثل یمانی ها و هواداران فردی که مدعی سیادت است همه اینها جمع شدند و آن تهاجم را به حشد الشعبی و کنسولگری ایران کردند.

وی تصریح کرد: هدف آنها به هم زدن روابط خوب ملت و دولت عراق با ملت و دولت ایران است. این حرکت، یک نقشه وهابی - صهیونیستی است و این گروهک ها عامل آمریکا و اسرائیل شدند تا این آشوب را ایجاد کنند.

آیت‌الله حیدری عنوان کرد: همه مطلع هستند که چه اراجیفی در مورد حضور عراقی‌ها در ایران و حضور ایرانی‌ها در عراق بافتند برای اینکه از وحدت دو ملت و دو دولت هراس دارند چرا که این وحدت باعث نابودی داعش در منطقه شده و مقاومت اسلامی در منطقه در حال پیشرفت و در حال افزایش است.

آیت الله حیدری با اشاره به آتش‌سوزی سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: دو سوم این هور در عراق است و مسئولان عراقی نسبت به این آتش سوزی بی تفاوت هستند چرا که مردم عراق بابت این آتش سوزی با مشکلی مواجه نشده اند اما مردم دشت آزادگان، هویزه و حتی اهواز به شدت گله مند هستند و ما پیش بینی می کنیم که اگر این آتش سوزی مهار نشود این منطقه تبدیل به بیابان می شود و مردم ایران بابت برخاستن ریزگردهای آن که خیلی هم خطرناک است با مشکل مواجه شوند؛ بنابراین مهار این آتش سوزی باید تسریع شود.

وی گفت: دولت عراق متاسفانه کاری نمی کند و انتظار می رود وزارت خارجه به دولت عراق فشار وارد کند. از سوی دیگر وزارت نیرو هم باید آب از رودخانه کرخه وارد آن منطقه کنند چرا که خشک شدن آن منطقه، مشکلات جبران ناپذیری دارد. حتی در دیدار مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این موضوع را به رئیس‌جمهور منتقل کردم و انتظار می رود وی در این خصوص دستورات لازم را صادر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار