رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز:
رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر اینکه عراقی ها در اهواز اقدام به هرگونه معامله در بازار مسکن کرده باشند، نداشته ایم.
کد خبر: ۶۵۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 11 September 2018

قنبر علی زنگنه در خصوص بحث حضور عراقی ها در استان خوزستان و فعالیت اقتصادی آن ها در بازار مسکن بیان کرد: برابر قانون، اتباع بیگانه حق خرید، فروش و حتی اجاره مسکن را در کشور ندارند و در این زمینه گزارشی در خصوص خرید و فروش و اجاره مسکن توسط عراقی ها در شهر اهواز نداشته ایم.

وی افزود: اتباع بیگانه حق هیچگونه فعالیتی در زمینه مسکن ندارند، مگر اینکه این افراد از سوی کنسولگری و اداره اماکن تایید شوند. در این صورت این افراد می توانند نسبت به خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن در کشور اقدام کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز تصریح کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر اینکه عراقی ها در بازار اهواز اقدام به هرگونه معامله مسکن کرده باشند، نداشته ایم.

زنگنه ادامه داد: به همه همکاران در سطح شهرستان اعلام کرده ایم که بستن هرگونه قرارداد با اتباع بیگانه در شهرستان ممنوع است. در این زمینه اگر افرادی که از سوی کنسولگری و اداره اماکن تایید می شوند نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند، گزارشی از این قرارداد باید به اداره اماکن ارسال شود.

وی در خصوص احتمال انجام غیر قانونی چنین معاملاتی اظهار کرد: اگر این مساله وجود داشته باشد، ممکن است به صورت غیر رسمی و میان دو طرف توافقاتی انجام بگیرد یا آن افراد به کمک بستگان خود در ایران نسبت به عقد قرارداد مسکن اقدام کنند به شکلی که سرمایه از آن ها اما عنوان قرارداد به نام بستگان آن ها باشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بازار مسکن ، عراقیها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار