امام جمعه خرمشهر:
امام جمعه خرمشهر‌ گفت: باید وزارت امور خارجه و وزارت کشور با توجه به مشکلات اقتصادی و ارزی تلاش کنند که ویزا میان دو کشور عراق و ایران حداقل در ایام اربعین حسینی برداشته شود.
کد خبر: ۶۵۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 07 September 2018

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار کرد: گره زدن اقتصاد کشور به دلار مشکل ویژه کشور ما در بحث اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه عدم صداقت در گفتار برخی مسؤولان آنها را رسوا می‌کند، عنوان کرد: اگر خودروهای ساخت کشور طبق گفته مدیران تولید داخلی است، چرا با نوسانات نرخ ارز، قیمت آنها افزایش پیدا می‌کند.

تنها راه‌حل کشور ورود افراد جهادی به عرصه است

امام جمعه خرمشهر گفت: برخی از مدیران و مسؤولان عنوان می‌کنند که تورم ما تک رقمی است، سخن این افراد جای تأمل دارد.

موسوی اظهار کرد: ایران در رتبه ۱۸ اقتصاد جهان است، اما چرا این موضوع در کشور احساس نمی‌شود، مشکل اساسی ما مدیریتی است، تنها راهکار ما این است که افرادی وارد میدان شوند که نظام اسلامی را قبول کرده و روحیه انقلابی داشته باشند، مسؤولان نیز باید مانند مردم در صحنه باشند.

توطئه‌های تفرقه‌انگیز میان ملت ایران و عراق احساس می‌شود

وی اظهار کرد: تهدید نظامی دشمن زیر صفر است، تهدید خارجی عملا وجود ندارد و کشور ما از نظر امنیتی در جایگاه بالایی قرار دارد، مخالفان شناخت‌شده داخل نیز تهدید اصلی به شمار نمی‌روند و همه مشاهده کردند که توطئه‌های دشمن در دی ماه سال گذشته به چه شکل خنثی شد.

امام جمعه خرمشهر با تاکید به روابط صمیمانه میان ملت ایران و عراق، گفت: صدام در هشت سال جنگ تحمیلی موجب ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق شد، امروز نیز توطئه‌های تفرقه‌انگیز میان این دو همسایه احساس می‌شود و مردم باید نسبت به این تحرکات هوشیاری بیشتری نشان دهند.

ضرورت دادن ارز مسافرتی به زائران اربعین حسینی

موسوی با اشاره به بحث در پیش بودن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: باید وزارت امور خارجه و وزارت کشور با توجه به مشکلات اقتصادی و ارزی تلاش کنند که ویزا میان دو کشور عراق و ایران حداقل در ایام اربعین حسینی برداشته شود و در صورتی که عراق با لغو ویزا موافقت نکرد، درخواست تخفیف ویزا ارائه شود.

وی افزود: راهکار دوم اعطای ارز مسافرتی به زائران اربعین است، چرا دولت به مسافرانی که برای گناه به ترکیه می‌روند، ارز مسافرتی می‌دهد اما به زائران اربعین حسینی ارز مسافرتی داده نمی‌شود؟

هلال احمر حق دریافت پول از زائران اربعین را ندارد

امام جمعه خرمشهر گفت: هلال احمر حق دریافت پول از زائران را ندارد، سایر عوارض نیز باید از روی دوش زائران برداشته شود.

وی عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در بحث زیرساخت‌های مرز شلمچه با درایت، فکر و اندیشه بیشتری ورود پیدا کند، البته زیرساخت‌های کنونی نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست‌.

موسوی خطاب به شهرداری‌های کشور، اظهار کرد: شهرداری‌های کشور خطاب به فراخور توانمندی خود زائران شهرهای خود را به صورت رایگان به مرزهای برسانند تا هزینه‌ای از روی دوش زوار کاسته شود، چرا که با وجود هزینه‌های سنگین انتقال مردم با مشکل مواجه می‌شوند، شهرداری‌ها باید این اقدام را برای خود فرض و وظیفه بدانند.

وی افزود: این مطالبی که عنوان شد همه مطالبات مردم است، باید با نشر حداکثر آن در فضای مجازی به صورت جدی مطالبه‌گری کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار