روز سه شنبه جروزالم پست در گزارشی از قول مقامات نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به حمایت این رژیم از گروه‌های تروریستی در سوریه –موضوعی که از زمان آغاز جنگ در این کشور مورد توجه بوده است- اعتراف کرد. این گزارش دقایقی پس از انتشار، حذف و از دسترس خارج شد.
کد خبر: ۶۵۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 07 September 2018
تابناک اردبیل: روز سه شنبه نشریه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی از قول مقامات نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به حمایت این رژیم از گروه‌های تروریست در سوریه –موضوعی که از زمان آغاز جنگ در این کشور مورد توجه بوده است- اعتراف کرد. این گزارش دقایقی پس از انتشار، حذف و از دسترس خارج شد.

رژیم صهیونیستی، کمک به تروریست‌های سوری را تائید کرد

از مدت‌ها پیش مسئله حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از تروریست‌های مستقر در سوریه و گروه‌هایی که خواهان سرنگونی دولت قانونی این کشور هستند، مطرح شده است. گزارش‌هایی مبنی بر درمان تروریست‌های القاعده و جبهه النصره در بیمارستان‌های فلسطین اشغالی تحت سیاست باصطلاح "همسایه خوب"، گمانه زنی‌ها درباره ارتباط عمیق‌تر میان گروه‌های تروریستی در ارتفاعات جولان و این رژیم را تشدید کرده است. دو سوم منطقه جولان در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی به طور غیرقانونی اشغال شد.

موشه یعلون، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵، قبل از آغاز رسمی عملیات "همسایه خوب"، حمایت خود از گروه‌های تروریستی را به عنوان اقدامی بشردوستانه و تلاش برای جلوگیری از کشتار در منطقه اعلام کرد.

اما روز سه شنبه مقامات رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که عملیات همسایه خوب بیش از آن که ماموریت و اقدامی بشردوستانه با نام مستعار باشد در حقیقت برای کمک تسلیحاتی و مهماتی به گروه‌های تروریستی در بلندی‌های جولان است. در گزارشی که روز سه شنبه از کنفرانس خبری یکی از اعضای ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در جروزالم پست منتشر شد، خلاصه موضوعات کنفرانس درج شده بود. این گزارش که بلافاصله از خروجی این سایت حذف شد، در فضای مجازی بسیار مورد بحث قرار گرفت، اما علیرغم سوالات فراوانی که کاربران توئیتری و نیز دیگر خبرگزاری‌های رژیم صهیونیستی درباره کمک به تروریست‌ها در سوریه مطرح کردند، بیانیه‌ای درباره ارائه تسلیحات سبک از سوی این رژیم ارائه نشده است.

علاوه بر این حمایت مرگبار، رژیم صهیونیستی به اعلام جروزالم پست تاکنون مقادیر بالایی مواد غذایی، پوشاک و نیز مقداری تسلیحات نظامی برای این گروه‎ها فراهم کرده است که عبارتند از: ۱۵۲۴ تن مواد غذایی، ۲۵۰ تن پوشاک، ۹۴۷۵۲۰ لیتر سوخت، ۲۱ ژنراتور برق و ۲۴۹۰۰ پالت تجهیزات پزشکی.

براساس گزارش اسپوتنیک اعضای فرسان الجولان، یکی دیگر از گروه‌های تروریستی در سوریه که از سوی آمریکا و عربستان حمایت می‎شود، دوره‌های آموزشی، بودجه مالی و تسلیحات خود را از قطر دریافت می‌کند. این در حالی است که برخی از اعضای این گروه حقوق خود را از رژیم صهیونیستی دریافت می‌کنند. این گروه تروریستی ۴۰۰ نفره حدود ۵ هزار دلار در ماه از تل آویو پول دریافت می‌کند. الجولان با جبهه النصره همکاری و رابطه داشته و در برخی از عملیات‌ها با این گروه همکاری کرده است. سازمان سیا نیز از دیگر حامیان مالی این گروه تروریستی تا سال ۲۰۱۴ بوده است.

سخنگوی فرسان الجولان، در سال ۲۰۱۷ به وال استریت ژورنال گفت: «ما بدون کمک‌های اسرائیل نمی‌توانیم زنده بمانیم.»

براساس گزارشی که در اخبار کانال ۴ انگلیس منتشر شد یکی از روستاییان گفت: «همه اهالی روستای ما در جولان معتقدند که رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی از جبهه النصره حمایت تاکتیکی می‌کنند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار