عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به سفر ظریف به سوریه، گفت: در روزهای آتی سران روسیه و ترکیه به تهران می‌آیند لذا لازم بود تا ما پیش از این نشست، آخرین نظرات سوریه را دریافت کنیم.
کد خبر: ۶۵۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 03 September 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه، گفت: عربستان و کشورهای مرتجع منطقه و آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در صدد تغییر جغرافیای سیاسی منطقه بودند و می‌پنداشتند که ظرف چند ماه می‌توانند بر سوریه و عراق به سیله نیروهای داعش و النصره تسلط پیدا می‌کنند اما جمهوری اسلامی و روسیه به دعوت قانونی سوریه این توطئه ها را شکست دادند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون جز در مناطقی چون ادلب تروریست‌ها حضور موثری در سوریه ندارند، در این شرایط جناح صهیونیستی و عربی به تکاپو افتادند و حتی دولت قانونی سوریه را تشویق و تهدید کردند که با کمک و تامین مالی از ایران فاصله بگیرد.

ثبات در منطقه مهم‌ترین هدف ایران از کمک به سوریه

وی افزود: تحرکاتی هم در رابطه با روسیه در سوریه داشتند تا با پول و باج‌دهی تاثیرگذاری داشته باشند، ولیکن همه می‌دانند که ایران به عنوان کشور مهم و کلیدی حل مشکل در رابطه با سوریه مطرح است و نمی‌توان آن را نادید گرفت. البته از داخل کشور هم تبلیغات سویی انجام گرفت. حال آنکه برای ایران مهم‌ترین موضوع ثبات در منطقه بود.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: عدم ثبات در منطقه به همه کشورها ضربه می‌زند، لذا اگر مدافعان در سوریه به دفاع نمی‌پرداختند باید شاهد درگیری در مرزهای خود می‌بودیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای تفرقه افکنی از راه دور به خاک سوریه دست اندازی کردند حال آنکه کارهای مستشاری ایران در سوریه با هدف امنیت در منطقه و کشور خودمان صورت گرفته است.

سفر ظریف به سوریه با هدف بررسی آخرین وضعیت سوریه

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر دفاع هم اخیرا سفری به سوریه داشته‌اند، تصریح کرد: آقای ظریف هم برای مسائل سیاسی و دیپلماتیک به سوریه رفت لذا این شرایط خاص کنونی مستلزم تماس و رایزنی‌های بیشتر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در روزهای آتی سران روسیه و ترکیه به تهران می‌آیند لذا لازم بود تا ما پیش از این نشست آخرین نظرات سوریه را دریافت کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار