معاون اول رئیس جمهور در اجلاس گردشگری همدان؛ پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸، گفت: کشور‌های حوزه تمدنی آسیا می‌توانند با برنامه‌ریزی و همکاری مستمر سهم بالایی از صنعت مهم و درآمدزای گردشگری را به خود اختصاص دهند.
کد خبر: ۶۴۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 27 August 2018
معاون اول رئیس جمهور در اجلاس گردشگری همدان؛ پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸، گفت: کشور‌های حوزه تمدنی آسیا می‌توانند با برنامه‌ریزی و همکاری مستمر سهم بالایی از صنعت مهم و درآمدزای گردشگری را به خود اختصاص دهند.
 
به گزارش تابناک همدان، اسحاق جهانگیری، با ابراز خرسندی از حضور در همدان، این استان را تاریخی و استانی سربلند دانست وافزود: پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی و اینک رویداد مهم انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در ۲۰۱۸ اقدام بسیار مهم و ارزنده‌ای است و این فرصت خوبی برای آشنایی با ظرفیت‌های مهم فرهنگی و استعداد‌های طبیعی این منطقه است.
 
جهانگیری انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی را اقدامی مهم و منحصر به فرد دانست وتصریح کرد: همدان به مدد دانشمندان، محققان و سرمایه گذاران باهوش می‌تواند قطب مهمی در توسعه گردشگری، ارتباطات ملی، منطقه‌ای و بین المللی باشد.

وی ادامه داد: همدان پرچمدار دانش و عرفان است و با وجود نظام‌های حکومتی که از دوران ماد‌ها داشته تا به امروز همدان همچنان زاینده و زیبا است.

وی اظهار داشت: همدان تنها یک نام نیست بلکه نشانه و نماد بزرگی از نماد فرهنگی و تمدنی ایران با داشتن اندیشمندانی است که مزین به نام ابوعلی سینا، عین القضات همدانی، باباطاهر و میر سید علی همدانی است.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه افزود: کشور‌های آسیایی می‌توانند با برنامه ریزی مستمر، سهم بالایی از این صنعت را به خود اختصاص دهند.
 
وی اظهار داشت: اهمیت صنعت گردشگری محدود به بعد اقتصادی نیست و نقش این صنعت در توسعه انسانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز حایز اهمیت است.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: کشور‌های حوزه تمدنی آسیا که دارای اشتراک‌های فرهنگی، تاریخی، زبانی هستند، می‌توانند با رونق دادن به گردشگری در این قاره تقویت همبستگی، همکاری و ثبات منطقه‌ای را فراهم کنند.

زنگ خطر زیست محیطی برای آیندگان به صدا در آمده است
 
وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در آسیا تعامل همگان را می‌طلبد، همکاری زیست محیطی است، افزود: امروزه با گسترش بی رویه فرایند صنعتی شدن جهان و استفاده نامحدود از منابع زمین، خطر بحران‌های زیست محیطی بسیار به واقعیت نزدیک شده و با گرم شدن کره زمین تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آب، زنگ خطر برای نسل‌های آینده به صدا درآمده است.

جهانگیری گفت: بالا رفتن سطح معرفت و شناخت انسان‌ها و جوامع از فرهنگ ها، اقوام، دانش ها، هنرها، صنایع، زبان، ادبیات و سرزمین‌های دیگر موجب گسترش فرهنگ‌های مختلف به مقیاس محلی و جهانی می‌شود.

وی ادامه داد: گردشگری یک ظرفیت مهم برای نزدیکی بیشتر ملت‌ها به همدیگر، رسیدن به راه حل منطقی برای حل مسایل منطقه و استفاده از ظرفیت گفت و گو و تعامل بین کشور‌های منطقه است.

مجمع گفت: وگوی همکاری آسیا، سازمان گسترده و فراگیراست

جهانگیری با بیان اینکه مجمع گفت: وگوی همکاری آسیا به عنوان سازمان گسترده و فراگیر در سطح آسیا فرصت این هم اندیشی و نزدیک کردن دیدگاه‌ها و غلبه بر چالش‌ها را ایجاد کرده است، افزود: استفاده مطلوب و جامع از این مجمع به سود همه کشور‌ها است و در چارچوب این مجمع می‌توانیم برای اهداف مهمی که به خاطر آن این نهاد شکل گرفته است، همکاری و تعامل سازنده بین کشور‌های آسیایی برقرار کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مسایلی مانند ارتقا همکاری‌های متقابل، شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های مشترک در آسیا، ریشه کنی فقر، توسعه جامعه مبتنی بر دانش، افزایش رقابت اقتصادی آسیا در بازار جهانی، تقویت همکاری منطقه ای، تضمین توسعه پایدار، توانایی برقراری ارتباط با همه جهان جزو اهداف تشکیل این سازمان است، که همه باید پایبند آن باشند.

جهانگیری ادامه داد: ما مصمم هستیم با برنامه ریزی صحیح توام با آینده نگری و استفاده از تجربیات در تعامل مثبت و همه جانبه و ایجاد زیر ساخت‌ها این صنعت را به عنوان جایگزین مهمی برای منایع درآمد کشور به ویژه درآمد‌های نفتی قرار دهیم.

وی خاطر نشان ساخت: در شرایطی که همه باید از ظرفیت‌های دیپلماسی و گفت: وگو برای حل مشکلات و مسایل گوناگون پیش روی جامعه بین المللی و نزدیکی بیشتر ملت‌ها برای گسترش صلح و امنیت پایدار بین المللی استفاده کنند، رفتار‌های خارج از عرف و قانون رئیس جمهوری آمریکا در قبال مردم ایران به ویژه خروج یک جانبه این کشور از برجام، نشان از درک نادرست مقام‌های آمریکا از مسایل بین المللی و راه‌های مبتنی بر دیمپلماسی در مسایل جهانی دارد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که ایران به تمامی تعهداتش در برجام که بار‌ها به تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده، پایبند بوده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما رفتار غیر قانونی و سیاست دولت آمریکا در تحریم کشور‌ها که باعث ایجاد اختلال در روابط میان ملت‌ها می‌شود را محکوم می‌کنیم و از جامعه بین الملل می‌خواهیم با ایستادگی در مقابل سیاست‌های یک جانبه گرایی آمریکا به طور عملی ثابت کنند که در دنیای جهانی شده امروز، تحریم ابزاری ناکارآمد و منسوخ است و نمی‌تواند بر سر راه تعامل ملت‌ها و دولت‌ها مانعی ایجاد کند.
 
جهانگیری در پایان خاطر نشان ساخت: با وجود تحریم‌های آمریکا ما مصمم به ایجاد و گسترش زمینه‌های لازم برای تعامل و همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به ویژه در حوزه گردشگری با همه کشور‌های آسیایی هستیم و از هر گونه سرمایه گذاری مشترک در این حوزه‌ها و مشارکت فعال هموطنان ایران در اقصی نقاط جهان برای بهبود زیر ساخت‌ها و ظرفیت گردشگری کشوراستقبال می‌کنیم.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار