مدیر حج و زیارت ایلام؛
مدیر حج و زیارت ایلام از استقرار نمایندگی موقت کنسولگری کشور عراق در مرکز استان برای سهولت تردد زائران همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 26 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حمید مصطفایی اظهار داشت: تسهیل کردن فرایند سفر زائران اربعین حسینی از دغدغه‌های مسئولان سازمان حج و زیارت بوده که در این خصوص رایزنی های لازم با مسئولان عراقی برای شتاب بخشی در روند اخذ ویزای ویژه اربعین انجام شده است.

وی افزود: با توجه به تاکید مقامات 2 کشور ایران و عراق بر تردد قانونی زائران اربعین و به منظور تسریع در فرآیند صدور ویزا، در صورت پذیرفتن طرف مقابل نمایندگی دفتر کنسولگری عراق در آستانه اربعین حسینی بصورت موقت در مرکز این استان راه اندازی خواهد شد.

مدیر حج و زیارت ایلام با تاکید بر اینکه با نظر مقامات عراقی و ایرانی همه زائران برای شرکت در آیین اربعین باید دارای گذرنامه و ویزای معتبر باشند، تاکید کرد: اینکه ویزای اربعین به صورت چه نوع ارزی دریافت شود و میزان ویزا چقدر باشد مذاکراتی صورت گرفته است که بزودی به صورت کامل در این زمینه اطلاع ‌رسانی خواهد شد.

مصطفایی یادآور شد: تمهیدات لازم برای تسهیل در ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح و اعزام به کربلای معلی حتی در روستاها اندیشیده شده است تا این فرایند در اختیار همه مردم قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب ایلام مهم ترین کانون تردد زائران عتبات عالیات به کشور عراق است به طوری که سال گذشته تنها در ایام اربعین حسینی بیش از 2 میلیون نفر از این نقطه مرزی به شهرهای مذهبی عراق تردد کردند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار