سرپرست حج و زیارت ایلام از استقرار کنسولگری عراق در استان مرزی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 24 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سید حمید مصطفایی اظهار داشت: از طرف مسؤولان ارشد سازمان حج و زیارت مذاکراتی برای کاهش ویزای" ویژه اربعین" صورت گرفته است.

سرپرست حج و زیارت ایلام گفت: اینکه ویزای اربعین به صورت چه نوع ارزی دریافت شود و همچنین میزان خود ویزای اربعین چقدر باشد مذاکراتی صورت گرفته است که قطعا به زودی به صورت کامل در این راستا اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: این مهم در دستور کار مسؤولان ارشد حج و زیارت قرار گرفته و مذاکراتی نیز در این راستا صورت گرفته و امکان کاهش ویزا در این ایام وجود خواهد داشت که به محض نهایی شدن و مشخص شدن از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسؤول اضافه کرد: با عنایت به اینکه کمیته ثبت نام و اعزام اربعین بر عهده سازمان حج و زیارت است بر این اساس تمام تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که در بحث اربعین نهایت خدمات را در اختیار زوار و علاقمندان سفر به عتبات عالیات قرار دهد.

مصطفایی تصریح کرد: تسهیل کردن فرایند سفر زوار به کربلای معلی در ایام اربعین یکی از دغدغه‌های مسؤولان امر در حج و زیارت بوده که یکی از این فرایندهای تسهیل در سفر کاهش ویزا بوده که در این زمینه با مسؤولان عراقی مذاکراتی شده که در صورت پذیرفتن طرف عراقی شرایط مطلوبی فراهم خواهد شد.

سرپرست حج و زیارت ایلام گفت: هر ساله تلاش می‌شود آسیب‌شناسی بر روی بخش‌های سامانه سماح انجام شود و گزارش گیری‌خاصی صورت می‌پذیرد، تلاش می‌شود هر ساله به نحو مطلوبی این سامانه در اختیار افراد و متقاضیان سفر به کربلای معلی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تسهیل همه افراد علاقمند به نام نویسی در سامانه سماح و اعزام به کربلای معلی حتی در روستاها تمهیدات لازم اندیشیده شده تا این فرایند در اختیار همه مردم قرار گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: اطاعات درج شده در سامانه سماح نه تنها برای سازمان حج و زیارت ضرورت دارد بلکه برای همه دستگاه‌های خدمات رسان مهم است به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی می‌داند در فلان تاریخ مشخص چه تعداد از مرز از چه سن و سالی و ... عبور کرده تا تمهیدات سلامت را برای این افراد لحاظ کند.

مصطفایی تصریح کرد: یا اینکه در بحث ترافیک تردد زوار از سوی ناجا به اطلاعات سامانه سماح نیاز است چون در سامانه مشخص می‌شود در فلان تاریخ مشخص چه تعداد افراد با چه نوع وسیله نقلیه عمومی یا شخصی و ... به مرزهای کشور از جمله مرز مهران مراجعه می‌کنند.

سرپرست حج و زیارت ایلام گفت: پس ضروری است که همه افراد علاقمند به سفر به عتبات عالیات برای دریافت خدمات از طریق سامانه سماح نام نویسی خود را انجام دهند تا زمینه تسهیل در تردد آنان فراهم شود.

سرپرست حج و زیارت ایلام گفت: با هدف تسهیل در تردد زوار و صدور ویزا کنسولگری عراق در استان مرزی ایلام استقرار می‌یابد، در حال حاضر تمهیدات لازم نیز برای استقرار کنسوگری در ایلام اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال رایزنی برای مکان مناسبی برای استقرار کنسولگری عراق در ایلام بوده و مکاتبات لازم با مسؤولان امر انجام شده است.

این مسؤول اضافه کرد: نیاز است با کمک استانداری و فرمانداری ایلام ساختمان مناسبی در اختیار کنسولگری عراق در ایلام قرار گیرد تا خدمات ویزا به صورت مطلوبی در اختیار زوار قرار گیرد.

مصطفایی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری لازم از سوی استانداری ایلام و شخص استاندار و معاونین وی با حج و زیارت برای تسهیل در امر تردد زوار اربعین حسینی وجود دارد که جا دارد از این تلاش‌ها تقدیر شود./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار