رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر قصد خود برای اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 23 August 2018

به گزارش تابناک : "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که خودروهایی که از اروپا به آمریکا می آیند شامل تعرفه های اضافی خواهند شد.

وی در تجمع طرفداران خود در ایالت ویرجینیا گفت: به دنبال اعمال تعرفه 25 درصدی بر هر خودرویی هستیم که از اتحادیه اروپا وارد آمریکا می شود.

ترامپ برای نخستین بار در مای می درباره اعمال تعرفه بر خودروها وارداتی از اروپا هشدار داده بود. وی از وزارت بازرگانی آمریکا خواسته است که به بررسی این موضوع بپردازد که آیا واردات خودرو تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می آید.

در صورتی که تعرفه های جدید اعمال شود، قیمت خودروهای وارداتی از 1400 تا 7000 دلار افزایش خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست که تعرفه های جدید از چه زمانی اعمال خواهد شد اما "ویلبور راس" وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که مذاکرات در حال انجام با اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا اعمال تعرفه های جدید را به تاخیر انداخته است.

آمریکا سال گذشته بیش از 200 میلیارد دلار خودروهای خارجی و کامیون وارد کرده و 80 درصد از این واردات از کشورهایی نظیر مکزیک،‌کانادا، ژاپن و آلمان بوده است. شرکتهای خودروسازی خارجی نظیر بی او و و تویوتا از بزرگترین شرکت های خودروسازی در آمریکا هستند که تعداد زیادی کارمند دارند. در صورتی که آمریکا اقدام به اعمال تعرفه بر واردات خودرو کند بیش از 195 هزار فرصت شغلی در این کشور از بین خواهد رفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار