استاندار یزد تأکید کرد
استاندار یزد بر لزوم همراهی دستگاه‌های خدمت رسان از صنعت آجر این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۴۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 23 August 2018

محمود زمانی‌قمی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات عضو ستاد اقتصاد مقاومتی و با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات کارآفرینان استان یزد، گفت: درواقع با توجه به اوضاع حاکم اقتصادی بر جامعه، بایستی در راستای درخواست و مشکلات کارآفرینان اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد؛ چراکه این درخواست‌ها منطقی و معقول هستند.

وی افزود: تنها راه‌حل اقتصاد کنونی کشور و بهبود وضعیت اقتصادی کشور، توجه به بخش خصوصی است؛ چنانچه به اعتقاد بنده نگاه به بخش خصوصی در استان یزد بایستی دگرگون شود که در غیر این صورت نتیجه‌ای مطلوب حاصل نمی‌شود.

استاندار یزد بابیان اینکه ورود اتباع بیگانه در حوزه صنعت بر گردن بخش خصوصی نیست، اظهار داشت: در واقع در پدیده‌ای که خلاف قانون در آن صورت نگیرد، قطعاً به راه‌حلی مطلوب منجر می‌شود.

زمانی‌قمی با اشاره به اینکه نسبت به صنعت دستی و صنعت ماشینی تولید آجر بایستی نگاه‌ها متفاوت‌تر شود و سعی شود صنعت ماشینی مدرنیته‌تر شود، تصریح کرد: در حال حاضر فخاری‌های استان یزد بایستی موردبررسی قرار گیرد و در این راستا بایستی در جهت رفع این موانع اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه یکسری از مشکلات صنعت و معدن در استان یزد قابل‌حل است، بر لزوم همراهی دستگاه‌های خدمت رسان از صنعت آجر استان یزد، تأکید کرد: در حال حاضر کشورمان در شرایطی قرار نگرفته است که فشارهای موجود در کشورمان را افزایش دهیم؛ چراکه در بحران مالی ۲۰۰۷ به بعد کشورهایی در این راستا موفق‌تر بوده‌اند که کارآفرین و طبقه متوسط را در امور مالیاتی تحت فشار قرار نداده‌اند.

وی بیان داشت: درواقع با همراهی و انعطاف منطقی، یک کارخانه تعطیل ورشکست شده، جانی دوباره به خود می‌گیرد؛ لذا در این بحران اقتصادی ضرورت دارد تا در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد تا کسانی که این انقلاب را برنمی‌تابند، در برابر جمهوری اسلامی ایران ناامید و تسلیم شوند.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه کشورمان تا رسیدن به این باور که بخش خصوصی نجات‌دهنده، اقتصاد کشور است، بسیار فاصله دارد، خاطرنشان کرد: درواقع ما بنگاه‌داران اقتصادی خوبی نیستیم و همواره در این راه موفق نبوده‌ایم؛ همچنین انتظار این است که دلایل ورشکستی کارخانه‌های در استان یزد مشخص و مبرهن شود.

زمانی‌قمی در پایان بر لزوم توجه هر چه بیشتر در راستای صیانت از کارخانه‌های فعال استان یزد، عنوان کرد: واقعیت این است که اقتصاد کشور زمانی موفق‌ عمل می‌‌کند که اقتصاد به سمت بخش خصوصی کشیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار