تابناک چهارمحال وبختیاری- اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه ای از نظارت 26 اکیپ ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی کشتار دام در روز عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 18 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- در اطلاعیه این اداره کل آمده است: نظارت بهداشتی و شرعی با بهره گیری از توان کارشناسان و ناظر شرعی در روز عرفه و عید سعید قربان بر دام های قربانی به صورت رایگان انجام می گیرد.
همچنین با توجه به اهمیت سلامت مردم و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه 25 دامپزشک، 24 بازرس بهداشتی و 8 ناظر بر ذبح شرعی نظارت دارند.
مردم در این روز می‌توانند برای دریافت مشاوره و ارائه گزارش‌ در خصوص موارد بهداشتی با سامانه پاسخگویی 1512 و تلفن‌های تماس دامپزشکی‌ شهرستان‌ها در ارتباط باشند.
اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نسبت به 800 بیماری مشترک بین انسان و دام هسدار داد و اعلام کرد: اکثر این بیماری‌ها به احتمال زیاد از طریق گوشت آلوده و غیر نظارت شده منتقل می‌شود.
این اداره کل می افزاید: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان لازم است لاشه حیوانات بعد از ذبح 24 تا 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار