نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایر در ایران است که شخصیت و اقدامات وی فراتر از تقسیم بندی های قومی و جغرافیایی است و می تواند برای کشور الگو باشد.
کد خبر: ۶۳۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 02 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرج الله رجبی با حضور در منزل زنده یاد محمد بهمن بیگی ضمن دیدار با همسر و شاگردان وی افزود: از ظرفیت های علمی و جایگاه ارزشمند محمد بهمن بیگی می توان و باید در راه تعمیق و تقویت ظرفیت های ملی استفاده کرد و نباید این‌ ظرفیت ارزشمند را در محدوده های قومی خلاصه کرد.
رجبی گفت: عشق به کشور و مردم ارزشمند ترین ویژگی مرحوم بهمن بیگی بود و باید با نگاهی واقع گرایانه و بدور از غلو احساسات و به صورت علمی و کارشناسانه ظرفیت های این شخصیت ارزشمند را کاربردی و جاری کرد.
نمایند مردم شیراز در مجلس شورای اسلایم با تاکید بر لزوم ترویج و اشاعه تفکر بهمن بیگی اضافه کرد:شایسته است دستگاه های مرتبط همایش و کنفرانس های بزرگی برای تبیین جایگاه ویژه بهمن بیگی و مکتب فکری و نظری وی در شیراز برگزار کنند تا اهالی علم و فرهنگ و استادان نسبت به ابعاد گوناگون فعالیت های ایشان در بحث توسعه انسانی آگاهی یابند.
در این دیدار سکینه کیانی همسر مرحوم بهمن بیگی با تشکر و سپاس از حضور رجبی به بیان ویژگی های بهمن بیگی پرداخت و پیشنهاد خود در زمینه نامگذاری مکانی در خور درشهر شیراز به نام مرحوم بهمن بیگی را ارائه داد که با استقبال نماینده مردم شیراز مواجه شد.
بانو کیانی اثری از استاد فقید بهمن بیگی به نماینده شیراز هدیه داد.
محمد بهمن بیگی که او را بنیانگذار تعلیمات عشایری ایران می دانند 11 اردیبهشت 1389 در سن 91 سالگی در شیراز درگذشت.
7375/ 1876

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار