مدیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس در ملایر گفت: این شهرستان مهیای برگزاری بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری کشور برای نخستین بار در شهریورماه امسال است.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 21 June 2018
مدیر اجرایی جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس در ملایر گفت: این شهرستان مهیای برگزاری بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری کشور برای نخستین بار در شهریورماه امسال است.

به گزارش ایرنا، امید وفایی در نشست هماهنگی برگزاری شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایران در شهرستان ملایر اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش کلی فیلم داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن، فیلمنامه و عکس با موضوع آزاد به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه ملایر در حوزه هنری افزود: در چنین رخداد‌های بزرگ هنری و فرهنگی، هنرمندان به تبادل اطلاعات می‌پردازند و به طور قطع زمینه رونق گردشگری ملایر بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با رویداد همدان ۲۰۱۸ در تلاش هستیم برای بخش جنبی جشنواره پس از رایزنی با نهاد‌های مرتبط، برنامه‌های ویژه‌ای همچون مسابقه فیلم و عکس مبل و منبت، جشنواره سالانه خوشه برتر انگور و دوره‌های دانش‌افزایی را با حضور اساتید برجسته حوزه فیلم و عکس کشور در این شهرستان برگزار کنیم.

وفایی با اشاره به حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند شاخص و برجسته کشور و اساتید و داوران حرفه‌ای در این جشنواره افزود: ۱۱ استان کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وفایی ضمن ارائه طرح‌های پیشنهادی انجمن سینمای جوانان ایران برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و تولیدی دفتر ملایر و برگزاری شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان گفت: در ماه‌های آینده پوستر جشنواره طراحی و رونمایی و در استان‌های مختلف توزیع می‌شود.

وی در عین حال تعامل سینمای جوان ملایر با نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و اصناف ملایر، حمایت از تولید فیلم کوتاه و همچنین برنامه ریزی بخش‌های جنبی و آموزشی شصتمین جشنواره منطقه‌ای در راستای اهداف رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ را از مهمترین رویداد‌ها در سال جاری عنوان کرد.

مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران نیز گفت: به طور قطع فواید هم افزایی فرهنگی در زیرساخت‌های رویداد‌های فرهنگی انجمن سینمای جوانان در شهر‌ها و استان‌های مختلف متوجه جوانان و فرهنگ آن استان و شهر خواهد بود و این رسالت خلل ناپذیر انجمن سینمای جوانان ایران است.

سهیلا عسگری با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان در شهر تاریخی و هنرمندپرور ملایر بیان کرد: امید، نشاط و سلامت جامعه از دستاورد‌های هنر است.

وی حمایت از برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری را وظیفه تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی دانست و افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که نشاط و امید در آن کمرنگ شده و روح هنر می‌تواند شرایط جامعه را تغییر دهد.
 
عسگری با تقدیر از حمایت‌های ویژه فرمانداری ملایر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری این شهر به عنوان حامیان برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برگزاری موفق شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان در ملایر با همراهی و مشارکت این نهاد‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان یک نهاد، علاوه بر فراهم کردن امکان رشد و شکوفایی جوانان مستعد در کشور، شرایطی را فراهم می‌کند تا زیرساخت بستر‌های فرهنگی مورد نیاز ایجاد و یا گسترش یابد که تحقق این هدف بدون حمایت متولیان فرهنگ در سراسر کشور بسیار دشوار و حتی غیرممکن خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز بیان کرد: به طور قطع برگزاری جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس در شهر ملایر، تحرک و پویایی خاصی را در بین جوانان به ویژه علاقه‌مندان به حوزه‌های هنر در این شهرستان ایجاد می‌کند.

غلامرضا جمالی زاده گفت: در جریان برگزاری شصتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس در ملایر، در کنار انجمن سینمای جوانان ایران و دفتر ملایر هستیم و برای برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ فرهنگی با تمام توان تلاش می‌کنیم.

در این نشست طرح‌های پیشنهادی انجمن سینمای جوانان ایران برای عملیاتی شدن شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان در شهر ملایر بررسی شد.

به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه سال جاری به مدت چهار روز با حضور استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان در شهرستان ملایر برگزار می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار