استاندار:
استاندار خراسان شمالی در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز گفت: ۳۰ درصد خیران مدرسه ساز این استان را بانوان تشکیل می دهند که افتخاری برای خراسان شمالی است.
کد خبر: ۶۲۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 20 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این مراسم اظهار داشت: حضور بانوان خیر مدرسه ساز به معنای حضور و مشارکت خانواده ها در این امر مهم و پسندیده است. وی افزود: همواره بر تقویت توانمندی ها و تکریم بانوان در جامعه تاکید دارم.
صالحی ادامه داد: در سال های اخیر رشد چشمگیر کمک های خیران مدرسه ساز را در استان شاهد هستیم و این مشارکت ها از ۳۲۰ میلیون تومان سال ۱۳۸۵ اکنون به ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
استاندار به تعهدات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در خصوص احداث مدارس و حذف مدارس خشتی و گلی هم اشاره داشت و تصریح کرد: این اعتبارات ۱۲۰ میلیارد تومان بود ولی در ۶ سال اخیر ۱۹۰ میلیارد تومان یعنی ۷۰ میلیارد تومان مازاد بر میزان تعهد شده پرداخت شده است اما برای تکمیل و بهره برداری از این مدارس ۸۹ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید بر حذف مدارس خشتی و گلی و کاهش کلاس های تخریبی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: کار دولت و خیران در حوزه مدرسه سازی در استان هایی مانند خراسان شمالی که دارای قدمت فرهنگی و تاریخی می باشد، سخت است چرا که ساختمان مدارس این استان ها قدیمی بوده و باید تخریب شوند و به طور متوسط به ازای هر ۱۰ متر مربع ساخت تنها 3 متر مربع افزایش بنا داریم و مابقی جایگزین مدارس تخریبی می شوند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گسترش فرهنگ مدرسه سازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به لحاظ سرانه مدرسه ۴۸ صدم درصد مترمربع از میانگین کشوری عقب هستیم که باید با تلاش بیشتر این عقب ماندگی را برطرف کنیم.
صالحی در ادامه به جایگاه والای علم آموزی و دانش در دین مبین اسلام اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در سوره الرحمن جایگاه علم و معلمی به خوبی بیان شده است و معلمی خداوند بر خلقت انسان تقدم دارد و بر این اساس ما نیز قدردان زحمات تمامی فعالان این حوزه به ویژه خیران مدرسه ساز هستیم.
وی افزود: اگر علم و دانش در جامعه ای نهادینه شود، آن زمان خرافات، تفکرات انحرافی و مسائلی که انسان را به قهقرا می برد، از این جامعه رخت خواهد بست و یادآور می شوم راه اندازی نهضت سوادآموزی یکی از اولین دستورهای امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بیانگر تاکید و توجه ایشان به موضوع علم آموزی بوده است.
وی در ادامه شعار هر روستا یک کتابخانه را یکی دیگر از سیاست های استان اعلام کرد و گفت: تا کنون ۹۰ روستا برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند و از خیران مدرسه ساز می خواهم برای تجهیز منابع این کتابخانه ها ما را یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار