عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه مجلس برای بررسی گرانیها بخصوص گرانی خودرو، سکه و ارز باید با حضور مسئولین دولت جلسه علنی برگزار کند، گفت: آقایان تصمیم داشتند در جلسه غیر علنی به بررسی این موضوعات بپردازند که این جلسه هم لغو شد و قطعا لابی دولت با هیئت رئیسه مجلس در این زمینه بی تاثیر نبود.
کد خبر: ۶۲۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 20 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به لغو حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین دولتی در جلسه روز سه شنبه مجلس برای بررسی گرانی ها بخصوص گرانی خودرو گفت: هیچ کاری فعلا بیشتر از مسائل اقتصادی، معیشت مردم، گرانی ها بخصوص گرانی خودرو، سکه و ارز با اهمیت تر نیست.

وی با طرح این سوال که چرا جلسه مجلس برای این موضوعات مهم غیر علنی برگزار می شود و جلسات مجلس علنی، نیست؟، تصریح کرد: معتقدم که جلسات مجلس برای بررسی این موضوعات نباید غیر علنی باشد و هیچ الزامی برای غیر علنی بودن جلسات مجلس وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: چندی پیش در پی افزایش بی رویه قیمت ارز، مجلس با حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی و کرباسیان وزیر اقتصاد جلسه غیر علنی برگزار کرد در حالی که این جلسه هم می توانست علنی باشد تا مردم در جریان موضوعات قرار گیرند.

ابطحی با اشاره به اصل‏ شصت و نهم قانون اساسی مبنی بر اینکه ‎‎مذاکرات‏ مجلس‏‏ باید علنی‏ باشد و گزارش‏ کامل‏ آن‏ از طریق‏ رادیو و روزنامه‏ رسمی‏ برای‏ اطلاع‏ عموم‏ منتشر شود. در شرایط اضطراری‏، در صورتی‏ که‏ رعایت‏ امنیت‏ کشور ایجاب‏ کند، به‏ تقاضای‏ رئیس‏ جمهور یا یکی‏ از وزراءء یا 10‏ نفر از نمایندگان‏، جلسه‏ غیر علنی‏ تشکیل‏ می‏ شود، تاکید کرد: جلسات مجلس در این موضوعات مهم باید علنی باشد و مردم در جریان پرسش و پاسخ نمایندگان و مسئولین دولتی باشند.

وی افزود: نباید جلسات غیر علنی برگزار کنیم تا هیچ خروجی هم نداشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر افکار عمومی سوال می کند که چگونه یک شبه تلاطم شدید در بازار رخ می دهد، ارزش پول ملی بشدت کاهش می یابد و تورم هم سرسام آور و افسار گسیخته می شود، اما مجلس و دولت فقط نظاره گر هستند.

ابطحی با بیان اینکه گرانی ها بر اقشار ضعیف جامعه، فشار مضاعفی وارد می کند، افزود: این جزو مطالبات مردم است که نمایندگان آنها در مجلس تا کی می خواهند در برابر دولت سکوت کنند و نمی خواهند اقدام عملی و موثری انجام دهند.

وی افزود: بعد از این افزایش قیمت ها، مجلس باید بلافاصله با حضور وزرا و مسئولین دولتی در جلسه علنی به بررسی ریشه های آن می پرداخت و به هیچ وجه زیر بار لغو این جلسه نمی رفت.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جالب است آقایان می خواستند جلسه غیر علنی برگزار کنند و تازه آنرا لغو کردند.

ابطحی با اشاره به بهانه لغو این جلسه و اینکه چون گزارش مرکز پژوهشهای مجلس درباره گرانی خودرو آماده نبوده، جلسه به هفته آینده موکول شد، گفت: این یک توجیه عجیب، غیر منطقی و غیر قابل قبول هیئت رئیسه مجلس است.

وی افزود: گزارش قبلی مرکز پژوهشهای مجلس در این زمینه موجود است و موضوع پیچیده ای نیست که ما بخواهیم ابتدا گزارش این مرکز را بگیریم و بعد از وزرا مسئول توضیح بخواهیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: بهتر بود تا وزرا دیروز در صحن مجلس حاضر می شدند و دلایل گرانی ها را توضیح می دادند و بر اساس این گزارش مرکز پژوهشهای مجلس بررسی های خود را انجام می داد و راستی آزمایی می کرد.

ابطحی تاکید کرد: لغو جلسه بررسی گرانی خودرو بی ارتباط با لابیهای دولت با هیئت رئیسه مجلس نیست.

هیئت رئیسه مجلس در جلسه روز دوشنبه 21 خرداد تصمیم گرفت تا محمد شریعتمداری وزیر صنعت برای پاسخگویی در خصوص افزایش قیمت خودرو سه شنبه این هفته در صحن مجلس حاضر شود.

 

 

//الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار