آمریکا امروز شنبه به اتباع این کشور که در روسیه هستند هشدار داد که تروریست ها ممکن است به اماکن مرتبط با مسابقات جام جهانی فوتبال حمله کنند.
کد خبر: ۶۱۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 16 June 2018

به گزارش تابناک : در هشدار مسافرتی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: رخدادهای بزرگ بین المللی مانند جام جهانی، اهداف جذابی برای تروریست ها هستند. با وجود گستردگی تمهیدات امنیتی جام جهانی، تروریست ها ممکن است به نقاطی همچون ورزشگاه ها، تجمعات هواداران، اماکن گردشگری، ترمینال ها و دیگر اماکن عمومی حمله کنند.
واشنگتن در این بیانیه به تهدید خاصی اشاره نکرده است.
مسابقات جام جهانی روسیه از 24 خرداد ماه به مدت یک ماه در دوازده ورزشگاه واقع در یازده شهر روسیه برگزار می شود.
وزارت امور خارجه آمریکا همچون هشدارهای پیشین خود از شهروندان این کشور خواست تا به دلیل تهدیدهای تروریستی و امکان مزاحمت و اخاذی مقام های انتظامی و دیگر مقام ها در مورد سفر به روسیه تجدیدنظر نمایند.
به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش چندی پیش با انتشار پوسترهایی روسیه را تهدید کرده بود که در طول جام جهانی دست به اقدامات تروریستی گسترده خواهد زد.
نگرانی روس ها از این بابت زیاد است که بسیاری از فرمانده های گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را روس تبارهای این کشور تشکیل می دادند.
در چند ماه گذشته، سرویس امنیت روسیه معروف به 'اف.اس.ب' در مناطق مختلف این کشور کانون های متعلق به داعش را کشف و خنثی کرده است و روس ها هر از چند گاهی چنین خبرهایی را در رسانه های خود می شنوند.
در سال های اخیر جمهوری چچن که در منطقه قفقاز روسیه قرار گرفته، نسبتا ناآرام بوده است و گفته می شود گروه تروریستی داعش در این منطقه طرفدارانی دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار