معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه از حذف مهر ورود و خروج در آینده خبر داد و گفت: ترمینال فعلی فرودگاه شیراز در شأن فرودگاه این شهر نیست.
کد خبر: ۶۱۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 30 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حسین پناهی آذر ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه نهایی رویداد الکترونیک با اشاره به افتتاح ترمینال جدید فرودگاه شیراز تا پایان سال، اظهار داشت: ترمینال فعلی فرودگاه شیراز در شأن این شهر و قطب گردشگری نیست.

وی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری را بحث روادید دانست و افزود: گردشگران خارجی برای سفر به ایران باید مراجعات مختلفی به کنسولگری‌ها داشته باشند که این روند کاری توسعه گردشگری را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه با اشاره به آغاز صدور روادید الکترونیک در شیراز پس از تهران به‌عنوان دومین شهر کسور، گفت: با صدور ویزای الکترونیک برای کسانی که نیاز به ویزا دارند بسیاری از مراحل و مراجعات به سفارت‌خانه‌ها حذف و این باعث تسهیل امور گردشگری و جذب گردشگر می‌شود.

پناهی آذر از فعالیت نیروی انتظامی بر طرح حذف مهر ورود و خروج در جهت افزایش سرعت و تسهیل ورود و خروج گردشگران خبر داد.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری در دنیا به یکی از مهم‌ترین صنایع تبدیل‌شده که درآمد ارزی آن بسیار بالاتر از صادرات صنایع و نفت است و می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمدی مهم تبدیل شود.

معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه از شیراز به‌عنوان یکی از قطب‌هایی نام برد که امکان توسعه گردشگری در آن به‌واسطه‌ داشتن جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی، قابل‌اجرا است.

پناهی آذر بابیان اینکه گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع ازنظر اشتغال‌زایی در دنیا است، ادامه داد: کاری که در وزارت خارجه می‌تواند صورت بگیرد فراهم کردن زیرساخت‌ها است که در همین راستا امروز روادید الکترونیک به‌عنوان یکی از این زیرساخت‌ها برای بخش خصوصی آغاز به کار می‌کند.

وی مطرح کرد: اگر بین وضعیت فعلی جمهوری اسلامی با چند سال قبل مقایسه‌ای داشته باشیم، درگذشته 6 قطع‌نامه را درصحنه بین‌المللی داشتیم و تلاش‌های صورت گرفته باعث شده بود جمهوری اسلامی را در انزوا قرار دهد.

معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه بابیان اینکه کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد و بزرگ‌ترین اقتصاد هم هست با خروج از برجام در انزوا قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: خروج از برجام را فقط رژیم صهیونیستی و چند کشور دنباله‌رو این نظام سلطه‌گر تأیید کردند و تمام دنیا نسبت به آن واکنش نشان دادند.

پناهی آذر با اشاره به عدم‌تأیید خروج آمریکا از برجام توسط نزدیک‌ترین دوست آن‌ها یعنی انگلیس، بیان کرد: انگلیسی‌ها برخلاف آن‌ها بر ادامه همکاری‌هایی در برجام تأکیددارند.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های دفتر وزارت خارجه در شیراز از سال 82 بحث روادید است که در سال 82 حدود 200 عدد و در سال 95 بیش از 9 هزار روادید صادر شده که این نشان‌دهنده‌ی پیشرفت کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار