کد خبر: ۶۱۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 29 May 2018

کشته شدن ۹ سرباز روس در حمله داعش در شرق سوریه، اعلام تشکیل «جیش الانقاذ» (ارتش نجات‌بخش) در جنوب سوریه، رایزنی تلفنی السیسی و ماکرون درباره سوریه، آخرین وضعیت تنش های جنوب سوریه و تحلیل کارشناس برجسته صرب در مورد افزایش احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رایزنی‌های جدید نتانیاهو با آلمان و فرانسه علیه ایران نیز توجه داشت.

به گزارش «تابناک»؛ یک رسانه صهیونیستی از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به برلین و پاریس و گفت‌‌وگو با مقام‌های این کشورها درباره خروج آمریکا از برجام و مواضع آلمان و فرانسه در این زمینه خبر داد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» انتظار می‌رود، نتانیاهو در این دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که از مخالفان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نیز بوده‌اند، دیدار کند.

کشته شدن ۹ سرباز روس در حمله داعش در شرق سوریه/رایزنی‌های جدید نتانیاهو با آلمان و فرانسه علیه ایران/اعلام تشکیل «جیش الانقاذ»(ارتش نجات‌بخش) در جنوب سوریه/گمانه زنی در مورد افزایش احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه

آن ‌طور که این روزنامه خبر داده است، نتانیاهو سفر یک هفته‌ای خود را از فردا دوشنبه به مقصد برلین آغاز می‌کند ‌و سپس همان روز عازم پاریس می‌شود. وی قرار است سه شنبه و چهارشنبه در پاریس با ماکرون دیدار کند. نتانیاهو روز ششم ژوئن (چهارشنبه آینده) به سرزمین‌های اشغالی بازمی‌گردد.

نتانیاهو امروز مدعی شد، مبارزه علیه ایران هنوز پایان نیافته و تل آویو علاوه بر مبارزه علیه دستیابی ایران به بمب اتمی، علیه نفوذ ایران در لبنان و سوریه هم فعالیت می‌کند.

کشته شدن ۹ سرباز روس در حمله داعش در شرق سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، در حمله داعش به دیرالزور در شرق سوریه، ۹ سرباز روس و همچنین ۲۶ نیروی ارتش سوریه کشته شدند.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، دو مستشار نظامی روس در حمله‌ای در حومه دیر الزور کشته شدند.

کشته شدن ۹ سرباز روس در حمله داعش در شرق سوریه/رایزنی‌های جدید نتانیاهو با آلمان و فرانسه علیه ایران/اعلام تشکیل «جیش الانقاذ»(ارتش نجات‌بخش) در جنوب سوریه/گمانه زنی در مورد افزایش احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد، نظامیان روس به دفع حمله‌ای در دیرالزور کمک کردند که در آن ۴۳ فرد مسلح کشته شدند.

اعلام تشکیل «جیش الانقاذ» (ارتش نجات‌بخش) در جنوب سوریه

گروه‌های تروریستی مستقر در درعا و قنیطره واقع در جنوب سوریه دیشب(شنبه شب) اعلام کردند که ائتلاف نظامی جدیدی با نام «جیش الانقاذ»(ارتش نجات‌بخش) را برای مقابله با تهدیدات روسیه و سوریه تشکیل دادند.

یکی از اعضای تشکیل دهنده ائتلاف «جیش الانقاذ»(ارتش نجات‌بخش) اعلام کرد که این اقدام برای اتحاد بین گروه های مسلح جهت مقابله با «تهدیدات» روسیه و دولت سوریه بویژه پس از حملات پیاپی نیروهای سوری در درعا صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری الدرر الشامیه، جیش الانقاذ با صدور بیانیه‌ای بر «پایبندی به روند سیاسی که منجر به انتقال سیاسی قدرت در سوریه منجر می‌شود و حفظ سلامت شهروندان و حمایت از حقوق آنها تأکید کرد.»

ائتلاف جدید از گروه‌های «فرقة أحرار نوى، فرقة جمیل أبو الزین، فرقة المغاویر الخاصة، ائتلاف أبناء الجولان» و همچنین چندین گروهک های مستقل تشکیل شده است.

اعلام تشکیل ائتلاف جدید گروه های تروریستی مستقر در درعا، دو روز پس از تهدید روسیه علیه این گروه‌ها درباره پایان توافق «کاهش تنش» اعلام شده در جنوب سوریه صورت گرفت.

رایزنی تلفنی السیسی و ماکرون درباره سوریه

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تلفنی با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی اش گفت وگو کرد.

در جریان این تماس تلفنی، تلاش های سیاسی برای حل بحران سوریه مورد رایزنی قرار گرفت.

کشته شدن ۹ سرباز روس در حمله داعش در شرق سوریه/رایزنی‌های جدید نتانیاهو با آلمان و فرانسه علیه ایران/اعلام تشکیل «جیش الانقاذ»(ارتش نجات‌بخش) در جنوب سوریه/گمانه زنی در مورد افزایش احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: رؤسای جمهور فرانسه و مصر تحولات سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و بر ضرورت افزایش تلاش های بین المللی به منظور پیشبرد روند حل سیاسی بحران سوریه که رنج های بشری ناشی از بحران را پایان دهد، تأکید کردند.

آخرین وضعیت تنش های جنوب سوریه

منابع آگاه سوری از تمایل دولت سوریه برای مصالحه در جنوب این کشور خبر دادند و اعلام کردند: دمشق ترجیح می دهد، سناریویی مشابه آنچه در حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه رخ داد به منظور خروج بدون درگیری رخ دهد؛ اما گروه های مسلح تاکنون تمایلی از خود برای مصالحه نشان نداده اند و این برعکس تمایل اهالی این مناطق است.

خالد المحامید، معاون رئیس هیأت عالی مذاکرات معارضان سوری گفت: من شخصا مایل به بازگشت مؤسسات دولت و بسط حاکمیت آن بر تمامی سوریه و گشودن گذرگاه ها با حضور نیروهای روسی و رهایی از جبهه النصره و داعش هستم. من ضد اقدام نظامی در منطقه هستم زیرا ویرانی و خونریزی بیشتری از طرفین را به دنبال دارد. ما در مرحله جدید که مرحله سیاسی و راهکار حل بحران است، به سر می بریم.

کشته شدن ۹ سرباز روس در حمله داعش در شرق سوریه/رایزنی‌های جدید نتانیاهو با آلمان و فرانسه علیه ایران/اعلام تشکیل «جیش الانقاذ»(ارتش نجات‌بخش) در جنوب سوریه/گمانه زنی در مورد افزایش احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه

این در حالی است که رسانه ها از نزدیک بودن نبرد بزرگ ارتش سوریه در جنوب سوریه شامل درعا و قنیطره ضد گروه های مسلح پس از سیطره دولت سوریه بر حومه دمشق و غوطتتین خبر می دهند.

طبق گزارش روزنامه الوطن سوریه، بیش از نیمی از شهر درعا تحت کنترل گروه های مسلح هست. همچنین مناطق داعل، ابطع، محجه و انخل در حومه درعا تحت سیطره آنهاست. گروه های مسلح بر شهرک های طرنجه، جباتا الخشب، اوفانیا و المکاسر در استان قنیطره نیز مسلط هستند.

همزمان به ادعای منابع وابسته به معارضان سوری، گروه های مسلح تحت عنوان جیش الانقاذ در درعا و قنیطره همزمان با مذاکراتی که تحت سرپرستی روسیه برای پایان دادن به حضور گروههای مسلح در منطقه به جای گزینه نظامی برگزار می شود، متحد شده اند.

خاورمیانه به سوی جنگ سوق داده می شود

تحلیلگر برجسته صرب در امور نظامی و مسائل سیاسی بین المللی هشدار داد که خاورمیانه به جنگ سوق داده می شود و میلیون ها مهاجر و پناهجو اروپا را تهدید می کند.

میروسلاو لازانسکی در مقاله ای برای روزنامه پلیتیکا چاپ بلگراد نوشت: ایران تهدید کرده است اگر بانک اروپا همکاری خود را متوقف کند و این اتحادیه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ملحق شود، برنامه هسته ای خود را ادامه می دهد.

وی در بخشی از مقاله خود به کارشکنی رژیم صهیونیستی در متوقف کردن سانتریفیوژهای ایران از طریق رایانه با انتشار ویروس استاکس نت در گذشته اشاره کرد و افزود: چند دانشمند هسته ای ایران در خیابان های تهران به شهادت رسیدند و در عین حال، توافق نامه بین المللی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران به امضا رسید که اکنون آمریکا یکجانبه از این توافق نامه خارج شده است.

تحلیلگر صرب به هراس رژیم صهیونیستی از سازمان سیاسی، نظامی و اسلامی حزب الله لبنان در خطوط مرزی خود اشاره کرد و نوشت: اسرائیل همچنین از برنامه هسته ای و موشک های ایران با برد دو هزار کیلومتر می ترسد و مصمم است، همه این اقدامات را حتی به هزینه راه اندازی جنگی متوقف کند.

لازانسکی در ادامه مقاله خود نوشت: برای حضور حزب الله و ایران در سوریه و در نزدیکی مرزهای اسرائیل کسانی مقصر هستند که سعی داشتند بشار اسد را از صدر کشور سوریه خلع کنند و این کشور را از بین ببرند.

باید اسرائیل دلیل حضور ایران در سوریه و حضور سازمان سیاسی - نظامی حزب الله در مرزهای خود را از آمریکا سؤال کند.

وی در پایان مدعی شد: در هر صورت خاورمیانه به طرف جنگ نزدیک می شود و اروپا را میلیون ها پناهنده و جنگ زده از این مناطق تهدید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار