امام‌جمعه اقلید: بازدید از سایت‌های نظامی، جزء خطوط قرمز ما است و اجازه نمی‌دهیم آژانس یا دیگری از آن بازدید کنند و هر بیگانه‌ای که بخواهد پا در آنجا بگذارد قلم پایش را خورد می‌کنیم.
کد خبر: ۶۱۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 26 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این شهر با بیان اینکه آمریکایی‌ها خواب‌هایی برای جمهوری اسلامی ایران و نیز مردم مظلوم فلسطین دیده‌اند اظهار داشت: وزیر جدید خارجه آمریکا 12 شرط برای جمهوری اسلامی ایران گذاشته که اگر ایران بخواهد در برجام بماند باید به آن‌ها عمل کند.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: ارائه گزارش جامع از ابعاد نظامی و برنامه هسته‌ای، توقف غنی‌سازی اورانیوم، بازدید بازرسان آژانس از تمام سایت‌ها، پایان دادن به برنامه موشک‌های بالستیک، آزاد کردن شهروندان آمریکایی، عدم‌حمایت از گروه‌های تروریستی، خروج از سوریه، عدم‌حمایت از یمن، کوتاه آمدن از رفتارهای تهدیدکننده نسبت به همسایگان خود و...دیگر مواردی بود که وزیر جدید خارجه آمریکا در اندیشکده هریتیچ که یکی از مراکز فکری مشترک صهیونیستی-آمریکایی است، ابراز کرد.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه بخشی از این سخنان اساساً خیال و توهم است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران، خودش همواره آماج تروریست‌ها بوده است و هیچ‌گاه از هیچ گروه تروریستی حمایت نکرده و نمی‌کند بلکه علیه آن‌ها می‌جنگد.

وی با تأکید بر اینکه ما نه‌تنها برای همسایگانمان تهدید نبوده‌ بلکه همیشه، صادقانه از حق‌وحقوق آن‌ها حمایت کرده‌ایم، تصریح کرد: دخالت ما در عراق به درخواست دولت این کشور و راهبردی بود همان‌گونه که در سوریه به دعوت دولت قانونی آن حضور یافتیم.

طالبی با اشاره به اینکه به‌حکم قرآن و دینمان برای دفاع از خود باید سلاح دفاعی موردنیاز و به‌روز در اختیار داشته باشیم، یادآور شد: درزمینهٔ سلاح دفاعی خود نه با کسی مشورت می‌کنیم و نه منتظر اجازه آن‌ها هستیم؛ ازاین‌رو تولید و ساخت موشک‌های بالستیک که ازجمله ده‌ها سلاح دفاعی ما است را به فرمایش مقام معظم رهبری مرتب ادامه می‌دهیم.

امام‌جمعه اقلید تأکید کرد: بازدید از سایت‌های نظامی، جزء خطوط قرمز ما است و اجازه نمی‌دهیم آژانس یا دیگری از آن بازدید کنند و هر بیگانه‌ای که بخواهد پا در آنجا بگذارد قلم پایش را خورد می‌کنیم.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی از طالبان گرفته تا القاعده، النصره و... با حمایت آمریکایی‌ها و پول عربستان سعودی و کشورهای عربی وجود دارند، خطاب به آمریکا گفت: شما چه‌کاره‌اید که مطالبه گزارش جامع از قرارگاه‌های نظامی ما را دارید.

طالبی اظهار کرد: قطعاً اگر اروپا نیز مانند آمریکا از برجام خارج شود یا به تعهداتشان عمل نکنند، ما به‌خودی‌خود، مجازیم غنی‌سازی 20 درصد یا بیشتر به اندازه نیازمان را انجام دهیم و منتظر اجازه زورگویی هیچ‌کس نمی‌مانیم.

وی ادامه داد: بازرسان آژانس هسته‌ای به اندازه قانونی مجاز هستند و اگر بخواهند به این بهانه از ما جاسوسی کنند، ملت بزرگ ایران، گوششان را گرفته و از کشور اخراجشان می‌کند.

خطیب جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تضمین‌های اروپا در رابطه با برجام اشاره و بیان کرد: دولت و تیم مذاکره‌کننده می‌دانند که در مذاکرات، هر جا فرامین راهبردی مقام معظم رهبری به کار برده شد، موفقیت کسب و زمانی که از این هدایت‌ها، کوتاه آمدند، افت پیدا کردند ازاین‌رو لازم است که موارد مورد تأکید ایشان با اروپاییان موردتوجه قرار گرفته و با روحیه انقلابی و جهادی وارد میدان شوند.

طالبی به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی که به تعبیر ترامپ، رئیس‌جمهور نااهل آمریکا، یک معامله قرنی عنوان شد، اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها پس‌ازآنکه مطمئن شدند در منطقه گاوهای شیردهی هستند که می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را بدوشند و هیچ لگدی از ناحیه آن‌ها نمی‌خورند به دنبال نقشه کشیدن برای منطقه افتادند و سراغ عراق، سوریه، عربستان، فلسطین و... رفتند.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه سکوت دنیای اسلام و دست بوسیدن‌های برخی از آن‌ها این معامله قرن را برای آمریکایی‌ها فراهم کرده است اظهار داشت: ملت قهرمان فلسطین که 70 سال با سنگ و چوب در برابر رژیم غاصب صهیونیم ایستاده، محال است اجازه دهد که این غاصبان و جنایتکاران به خواسته خود برسند.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به اعتصاب کامیون‌داران کشور اشاره کرد و بیان داشت: قانون برای رسیدن افراد به حق‌وحقوقشان راه گذاشته و حرکتی که موجب اختلال در نظام شود محکوم است، ازاین‌رو اعتصابی که منجر به خالی شدن پمپ‌بنزین‌ها از سوخت و گرفتاری مردم شود معقول نیست.

وی تصریح کرد: اعتصابی که نظام و ولایت را زیر سؤال برده و بدگویی آن‌ها شود محکوم بوده و در شأن ملت شریف ما که خود جزو صاحبان اصلی نظام هستند، نیست.

طالبی با اشاره به زحمات شبانه‌روزی رانندگان در پیمودن راه‌های طولانی و خدمات ارزنده این قشر و قدردانی از آن‌ها تصریح کرد: قطعاً این افراد مطالبات و درخواست‌هایی معقول و درست دارند و نمی‌توان انصاف داد که باوجود گران شدن لاستیک، لوازم‌یدکی، قیمت و تعرفه بارنامه‌ها، تغییری نکرده باشد ازاین‌رو لازم است که دولت نسبت به حق‌وحقوق این افراد توجه کافی داشته و به خواسته کامیون‌داران جامه عمل بپوشاند.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به مشکلات این شهرستان درزمینهٔ مجتمع گوشت، معضل بیکاری، کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، مسائل صنعت و کشاورزی، جاده اقلید-یاسوج و... با تأکید بر لزوم همت و مساعدت مسؤولان برای رفع آن، عنوان داشت: از جایگاه رفیع معنوی نماز جمعه همواره کوشیدیم که مسائل مختلف شهرستان را متذکر شده و پیگیر باشیم و همان‌گونه که در خبرگزاری فارس، هر هفته این خطبه‌ها منتشر می‌شود، در هیچ موضوع مهمی، کوتاهی نشده و تذکرات لازم داده و گزارش‌ها نیز به مردم ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار