کد خبر: ۶۰۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸ 14 May 2018

تابناک / نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت و مجلس جمهوری آذربایجان انتظار داریم روادید را برای اتباع ایرانی لغو کند.

به گزارش ایسنا، ولی داداشی در همایش نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب اظهار کرد: غرب کشور ما در حال توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ما مناسبت های بسیار زیاد و عمیقی را با کشور دوست و همسایه، جمهوری آذربایجان داریم، ادامه داد: حمل و نقل یکی از مؤلفه های اساسی اقتصاد در دنیا است و ما همه رویه های حمل و نقل را در آستارا داریم.

داداشی با بیان اینکه بارانداز آستارا - آستارا در کنار اسکله آستارا در حال توسعه است، افزود: به همت همه دولتمردان در تلاش هستیم که راه آهن سراسری را به منطقه ویژه اقتصادی بندر متصل کنیم.

وی اضافه کرد: این انتظار را داریم که تجهیزات و زیرساخت های لازم گمرکی و غیر گمرکی در بارانداز ریلی هرچه سریعتر آماده شود تا همه تجار و بازرگانان بتوانند از آن بهره مند شوند.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران، حسن نیت خود را از سالیان قبل به خصوص پس از انقلاب اسلامی ثابت کرده است، یادآور شد: ما با کشور جمهوری آذربایجان دوستی عمیقی را داریم.

وی به لغو یک طرفه ویزا برای اتباع آذری از سوی ایران اشاره کرد و گفت: این انتظار را داریم که آذربایجان در دولت، مجلس و وزارت امور خارجه پیگیری کنند و ویزا را برای اتباع ایرانی حذف کنند.

داداشی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد بازرگانانی که با جمهوری آذربایجان در حال تجارت هستند، متمرکز در شهرستان آستارا و یا سایر شهرهای مرزی هستند، تصریح کرد: این بازرگانان به خاطر تردد با مشکل مواجه می شوند و دولت و مجلس آذربایجان هم باید اقدام به لغو روادید کنند که وزیر امور خارجه کشورمان و سفیر ایران در آذربایجان هم پیگیر این موضوع هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور باید مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و قومیتی ما را عمیق تر کند و اینها ظرفیت های بسیار بزرگی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار