رییس انجمن تالاسمی استان یزد با اشاره به اينكه اغلب 130 بیمار تالاسمی استان يزد، افراد غيربومي و غيرساكن در اين استان هستند، از مشكلات نبود فضاي اسكان براي بيماران غيربومي خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 07 May 2018

«سید امیرمهدی صالحی» با اشاره به این که تالاسمی یک بیماری مادرزادی است، گفت: گلبول قرمز خون مبتلایان به تالاسمی قدرت حمل اکسیژن را ندارد لذا باید هر 20 روز یک بار، خون دریافت کنند و به منظور جلوگیری از رسوب آهن خون دریافتی نیز دارو مصرف کنند. 

وی تعداد تالاسمی‏‏های استان را حدود 100 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد بیشتر غیربومی و 30 نفر نیز از اتباع بیگانه هستند. 

وی یکی از مشکلات این بیماران و خانواده‎‎های آنان را قیمت بالای داروهای مورد نیازشان ذکر و تصریح کرد:  داروهای هر فرد تالاسمی به همراه داروهای مکملی که باید افراد مبتلا به تالاسمی دریافت کنند، هر دفعه حدود 100 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت که البته در سال‌هاي اخير از طریق بیمه‌ها پرداخت می‎شود.

صالحی در رابطه با ویژگی‌های افراد مبتلا به تالاسمی بیان کرد: بيماران تالاسمي عمدتاً به دليل بيماري دچار ضعف روحي مي‌شوند و هر چند كه در حوزه درمان و رسیدگی به این بیماران هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، اما انجمن از نظر امکانات تجهیز نیست. 

وی در اين باره نبود محلي براي اسكان بيماران غيربومي را از عمده‌ترین مشکلات در اين حوزه دانست و گفت: افراد مبتلا به تالاسمی كه باید از شب قبل برای دریافت دارو  و درمان به یزد بیایند غالباً به دليل مشكلات اقتصادي و نبود مكاني براي اسكان موقت به اجبار بايد در پارک‌ها یا پشت در بیمارستان شب را به صبح برسانند كه براي رفع اين مشكل نیازمند حمایت‌های مالی مسئولان هستیم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار