معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم مطرح كرد
معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم سیاست این سازمان را استقلال هرچه بیشتر معلولان عنوان کرد و گفت: در این راستا ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات در دستور کار است.
کد خبر: ۵۸۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 22 March 2018

به گزارش تابناک قم،محمدعلی مقدم‌خواه اظهار کرد: این امر با کمک بخش تربیت بدنی در دستور کار قرار گرفته و در زمینه وضعیت ورزشی به این افرد نیز کمک‌هایی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف سازمان این است که از پیشرفت معلولیت افراد پیشگیری شود و این افراد داخل جامعه باشند و مانند افراد عادی حقوقشان رعایت شود و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم با اشاره به مشارکت های مردمی در زمینه اشتغال گفت: افراد بر اساس آیتم‌ها و دستورالعمل‌ها با توجه به رشد حدود سه برابری که برای تسهیلات بانکی به سازمان در نظر گرفته شده به بانک‌ها معرفی می‌شوند و کسانی که مدرک فنی و حرفه‌ای یا جواز کسب دارند تا سقف 20 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه وام دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: 6 هزار و 500 نفر معلول جسمی حرکتی‌ زیرپوشش قرار دارند که بالاترین درصد معلولیت‌های زیر پوشش را به خود اختصاص دادند و پس از آن معلولیت‌های ذهنی، شنوایی و بینایی، اعصاب و روان و سالمندان قرار دارند.

مقدم‌خواه با اشاره به پنج مرکز ویژه معلولان ذهنی گفت: کسانی که در مدرسه عادی و آموزش و پرورش استثنایی پذیرش نمی‌شوند در این مراکز حضور پیدا می‌کنند و بر اساس ضریب هوشی فعالیت‌های توانبخشی مانند گفتاردرمانی و کاردرمانی برای آنها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دو مرکز اعصاب و روان به تفکیک زن و مرد فعالیت دارند که گسترش آن پیگیری می‌‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم عنوان کرد: لازم است در فعالیت‌های داخل منزل به گونه‌ای ورود پیدا کنیم که افراد معلول به مراکز شبانه‌روزی ارجاع نشوند و امکانات در منزل مهیا شود تا افراد را بتوان نگهداری کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در زمینه ارائه آموزش‌ها و اشتغال قدم رو به جلو بوده است گفت: قرارداد با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده و متقاضیان به آنها ارجاع داده می‌شوند و به صورت رایگان آموزش‌ها را دریافت می‌کنند و زمینه اشتغال و دریافت وام برای آنها فراهم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار