کد خبر: ۵۸۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 22 March 2018

امسال به درستی سال حمایت از تولید ملی نامیده شد. نفس ترویج فر هنگ مصرف تولید ملی خود یک کار فرهنگی بزرگ محسوب می شود که ثمرات اقتصادی و اجتماعی آن بر کسی پوشیده نیست. اما به راستی چه باید کرد تا مردم مشتاق مصرف تولید ملی شوند؟ چه باید کرد تا نه صرفا از روی شعار بلکه به واقع، مردم علاقه مند به مصرف تولیدات داخلی شوند؟ چه باید کرد تا مردم از مصرف تولیدات داخلی پشیمان نشوند؟
در این نوشته به دو عامل مهم که باعث گرایش خودبخود مردم به مصرف تولیدات داخلی می شود اشاره می شود:

عامل اول: رعایت کیفیت در تولید محصولات داخلی:
متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان داخلی بدون رعایت انصاف، توجهی به کیفیت محصولات خود ندارند و با تولید محصولاتی که مردم انرا بنجل می دانند صرفا به منافع شخصی خود می اندیشند. نویسنده چندین باربرای تهیه گوشی همراه داخلی سراغ محصولات داخلی رفتم اما متاسفانه کیفیت محصولات به قدری ضعیف بود که بعد از چند ماه احساس خسارت می کردم. عقل سلیم درک نمی کند که با خرید محصول بی کیفیت باعث خسارت به اقتصاد خانواده و کمک به سودجویی شرکت های بی وجدان شویم. بنابراین مسئولان میتوانند با الزام شرکت های داخلی به رعایت کیفیت، و نظارت دقیق بر کیفیت محصولات داخلی مردم را به مصرف محصولات داخلی تشویق کنند.

عامل دوم: خدمات مطلوب پس از فروش و گارانتی داخلی محصولات داخلی
ارائه خدمات مطلوب پس از فروش توسط شرکتهای داخلی از عوامل گرایش مردم به تولیدات داخلی است. متاسفانه وضعیت خدمات پس از فروش در کشور به قدری نامناسب و غیر قابل اعتماد است که در بین مردم معروف شده که درایران چیزی بنام گارانتی نداریم. این سخن هرچند کمی مبالغه امیز اما چندان خالی از واقعیت هم نیست. یکی از مهمترین عوامل رویگردانی مردم از تولیدات داخلی، وضعیت اسف بار خدمات می باشد.

به هر تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی صرفا با شعار ممکن نیست. مردم با محصولات داخلی کینه و پدرکشتگی ندارند. طبعا اگر شرکت ها قدر فرص عظیم شعار امسال را بدانند می توانند با ارائه خدمات و کیفیت مناسب خریدار ایرانی را جذب بازار داخلی کنند و در غیر این صورت محصولات داخلی همیشه زیر پرچم بدنامی و بی کفیتی خواهند ماند.

این مهم علاوه بر رعایت انصاف و وجدان کاری توسط تولید کنندگان داخلی، نظارت و دقت مسئولان امر را نیز می طلبد و الا با اکتفا به تبلیغات و شعار و همایش، مردم هرگز جذب محصولات بی کیفیت داخلی نخواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار