یک نماینده مجلس خواستار ورود جدی بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز شد و گفت: تشکیل صف‌های طولانی برای گرفتن ارز تاسف‌‌بار است.
کد خبر: ۵۸۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 17 March 2018
به گزارش تابناک : احمد‌انارکی‌محمدی، نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در استان کرمان در مورد تلاطم در بازار ارز گفت: بانک مرکزی باید بیش از گذشته به این حوزه ورود کرده و نظارت خود را کامل کند.
 
وی افزود: موضوع چند نرخی شدن ارز اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد، این اتفاقی که اخیرا افتاد و قیمت سپرده‌ها را از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد رساندند تا بازار ارز را تنظیم کنند هم موفقیت‌آمیز نبود.
 
انارکی‌محمدی‌ خاطرنشان کرد: هر زمان که نرخ تسهیلات بالا می‌رود، نرخ ارز هم تغییر می‌کند، امروز با چند نرخ، ارز فروش می‌رود و نظارتی هم وجود ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه در این مدت نه تنها ارز تک نرخی نشد بلکه چند نرخی هم شد، گفت: تشکیل صف‌های طولانی برای گرفتن ارز بسیار تاسف‌آور است، بازار داخلی ارز متاسفانه مشکل دارد حتی با ویزا و پاسپورت هم نمی‌توان بازار ارز را تعادل بخشید.
 
 وی افزود: نرخ ارز در بودجه سال آینده ۳۵۰۰ دیده شده و بر اساس این نرخ بودجه بسته شده که مابه‌التفاوت آن در ردیف‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
 
 
 
منبع : ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار